On-line

Sociální sítě jsou pro české podnikatele tvrdý oříšek

Obrovský boom sociálních sítí (Facebook, Twitter, Lidé.cz, a další) rozdělil české firmy na dva tábory. Do prvního patří tisíce českých firem, které se chopily šance a zkouší jejich potenciál využít. Tito „objevitelé“ se ovšem potýkají s neznalostí nového prostředí.

„Nejčastější chybou je nepochopení nového trhu. Naprostou sebevraždou, kterou české firmy nezřídka páchají, je klasická reklama („nakupte u nás, jsme nejlevnější!“), naopak trendem dnešní doby je zisk potenciálních zákazníků netradičními způsoby, kde je reklama ukrytá za poutavým námětem (hra, soutěž, zajímavé využití zažitých prvků sítě, užitečný nástroj)!“, prozrazuje Petr Pasek z komunikační a poradenské firmy ComCo. Jedním dechem ovšem dodává, že ruku v ruce se zajímavým námětem musí jít také dobře zvolená komunikační kampaň. Bez komunikace produkt, služba nebo sdělení v povědomí uživatelů rychle umírá.

„Na Facebook jsme vkročili asi před rokem. Zpočátku jsme vůbec nevěděli, jak zaujmout. Pak přišlo facebookové testování angličtiny následované aplikací na rozesílání roztomilých slůňat, vtipné video na Youtube a komunikace s business prostředím na síti LinkedIn.“ vypočítává marketingový specialista jazykové školy a překladatelské agentury Slůně – svět jazyků, Stanislav Kašpar. Do dnešního dne tato jazykovka zaujala na sociálních sítích tisíce lidí.

Jiné firmy ovšem úspěchu dosahují jen pozvolna. Přitom finanční náročnost online kampaní není tak vysoká jako v případě jiných druhů reklamy. Reklamní agentury si sice mohou za kampaň účtovat až padesát tisíc korun (i více), ovšem i při desetinových nákladech lze vhodnou (kreativní) propagací dosáhnout zajímavých výsledků.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!