ICT

Eurotel se v roce 2002 stal největším telekomunikačním operátorem v ČR

Společnost Eurotel Praha, spol. s r. o. ukončila rok 2002 s téměř čtyřmi miliony zákazníků. Ke dni 31. 12. 2002 registrovala ve své síti 3 891 473 zákazníky, což představuje čistý nárůst (nově získaní zákazníci minus ti, kteří ukončili svou smlouvu či přestali používat předplacené SIM karty) 653 tisíc zákazníků.

Eurotel tak stále zůstává největším českým mobilním operátorem, druhý mobilní operátor má přibližně o 400 tisíc zákazníků méně. Zároveň se Eurotel na konci loňského roku stal největším českým telekomunikačním operátorem, když přesáhl počet zákazníků Českého Telecomu.

„V současné době je v České republice více než 8,5 milionu mobilních telefonů a více než 3,8 milionu pevných telefonních linek. Česká republika se tak v telekomunikacích vyrovnala nejrozvinutějším zemím Evropské unie,“ hodnotí český telekomunikační trh generální ředitel Eurotelu Terrence Valeski. „Nicméně v letošním roce se růst prudce zpomalí a na konci roku můžeme očekávat přibližně devadesátiprocentní penetraci českého trhu,“ dodává.

Eurotel si v roce 2002 také upevnil pozici ve strategicky významném sektoru firemních zákazníků. Ze společného výzkumu T-Audit (prováděný společností AISA) telekomunikačních operátorů vyplynulo, že služby Eurotelu využívá 63 procent všech českých firem, které mají více než 6 zaměstnanců. V tomto segmentu má Eurotel 65% podíl tržeb. V loňském roce si Eurotel upevnil podíl v oblasti středních a velkých firem: podle tohoto výzkumu lehce vzrostl jeho podíl ve firmách s 20 až 199 zaměstnanci na 66 %, o dvě procenta se zvýšil podíl v největších firmách (s 200 a více zaměstnanci), a to na 85,6 %.

„Být největším českým telekomunikačním operátorem je také závazkem vůči společnosti, a proto jsme loni založili Nadaci Eurotel,“ říká Terrence Valeski. Nadace Eurotel je unikátním neziskovým projektem. V rámci klíčového programu Regionální granty nadace loni rozdělila mezi 41 neziskových organizací téměř 12 milionů korun.

Čtěte také