Výzkum trhu

52 % spotřebitelů si během roku 2014 koupí nositelné technologie

Ve světě spotřební elektroniky dominují smartphony, HD televizory, notebooky a tablety. Podle průzkumu Accenture Digital Consumer Tech Survey 2014 se na trhu vytváří také zájem spotřebitelů o nákup tzv. – nositelných technologií. Fitness monitor si v roce 2014 plánuje koupit až 52 % dotázaných. Průzkum realizovaný na více než 6000 respondentech v šesti zemích (Austrálie, Kanada, Indie, Jižní Afrika, Velká Británie a USA) ukázal, že mnoho z dotázaných má zájem i o koupi chytrých hodinek (46 %) a chytrých brýlí (42 %).

Nositelné technologie poskytují širokou škálu možností. Fitness monitory sledují srdeční činnost a spálené kalorie, brýle s internetem zase umožňují surfovat, pořizovat digitální fotografie a přijímat hands-free zprávy.

„V minulém roce se nositelné technologie ukázaly jako další velké odvětví trhu se spotřební elektronikou, zejména pro zdraví a wellness,“ řekl Mattias Lewren, globální ředitel divize Accenture Electronics and High-Tech. „Výrobci spotřební elektroniky by měli zvážit investice do inovací nositelných technologií a vytvářet ekosystémy, které propojí nositelné produkty se širší škálou interaktivních digitálních sítí. Každý zákazník je zároveň digitální zákazník, čehož důkazem je i enormní zájem o nositelné technologie.“

Accenture Digital Consumer Tech Survey 2014

Spotřebitelé touží po „hybridních zařízeních“
Kromě těchto zjištění výzkum zaznamenal i značný zájem o koupi hybridních zařízení – tzv. phabletů, které kombinuji funkce smartphonu a tabletu a velikost jejich obrazovky se pohybuje mezi 5 – 7 palci. Více než polovina (51 %) spotřebitelů uvedla, že namísto koupě tradičního smartphonu by v roce 2014 upřednostnili phablet.

Zároveň, jedna třetina dotázaných potvrdila, že v příštích 12-ti měsících plánuje zvýšit výdaje na digitální zařízení. V průběhu roku 2014 si například 52 % dotázaných chce koupit smartphone a 40 % tablet. Podobně, 41 % má v úmyslu koupit si HDTV a 38 % laptop. Plány spotřebitelů koupit si tyto čtyři typy multifunkčních zařízení daleko převyšují záměry nákupu zařízení s jednou funkcí, jako jsou domácí herní konzole (25 %), GPS (23 %) nebo čtečky knih (22 %).

Čtěte také