Prosaďte se lépe na pracovním trhu díky své osobní značce a kvalitní síti kontaktů. Cesta k ní vede i přes dokonalé zvládnutí sociálních sítí. Znáte všechny možnosti sítě LinkedIn a znáte zásady efektivního networkingu?
Řada profesionálů je úspěšných právě díky budování vlastní značky zejména v prostředí internetu. Systematicky rozšiřují okruhy svých kontaktů, zviditelňují sebe, své zkušenosti a úspěchy v oboru. Základem pro úspěšnou osobní značku je budování kvalitní sítě profesních kontaktů jedním slovem označované jako networking.
Jak na networking
Velkými pomocníky při networkingu jsou také sociální sítě a zejména pak ty profesní. Budovat vlastní brand můžete samozřejmě i za pomoci u nás velice dobře známého Facebooku, pro navazování a udržování pracovních vztahů je ale efektivnější profesní síť LinkedIn.
Ať už na síti LinkedIn teprve začínáte, nebo už delší dobu pilujete svůj profil, zefektivněte budování své profesní sítě:
- Přidejte si do kontaktů své přátele, příbuzné a známé.
- Obnovte vazby se svými spolužáky a pedagogy.
- Rozšiřte počty svých kontaktů o minulé i současné kolegy z práce.
- Přidejte si mezi své kontakty i osoby se stejnými zájmy, školou nebo profesní minulostí.
Pro úspěšný networking musíte být i nadále aktivní a vstupovat do interakce se svými kontakty. Proto se staňte členy pro vás zajímavých oborových skupin, čtěte příspěvky ostatních, zapojujte se do diskusí a aktivně sdílejte vlastní věcné příspěvky k tématu.
Od kontaktů k pracovní nabídce
Kromě budování sítě kontaktů LinkedIn slouží i ke sdílení nabídek práce ať už samotnými firmami nebo personalisty. Z výzkumu společnosti Grafton Recruitments vyplývá, že téměř polovina HR manažerů využívá ke své práci profesní síť LinkedIn a třetina také Facebook. Kromě aktivního vyhledávání potenciálních zaměstnanců jim sociální sítě slouží i k prověřování uchazečů o zaměstnání.