V následujících dnech Český rozhlas osloví v komunikační kampani Normální je platit především živnostníky a firmy, které mají povinnost platit rozhlasový poplatek za držení rozhlasového přijímače.
V letošním roce Český rozhlas realizoval již několik aktivit, tzv. akvizičních akcí, směřujících ke zvýšení počtu evidovaných poplatníků. Tyto akce posilují vědomí o povinnostech a právech vyplývající ze zákona č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích, mezi dosud nepřihlášenými osobami v České republice. Závěrem letošního roku se Český rozhlas snaží oslovit především poplatníky z řad živnostníků, podnikatelů a firem, které jsou rovněž povinny platit rozhlasový poplatek.
Kampaň Normální je platit se objevuje v podobě rádio spotů a online formátů. Cílem této kampaně je sdělení, že na rozdíl od domácností mají plátci z řad živnostníků a firem povinnost platit za každý rozhlasový přijímač, který drží.
„Právě u firem a živnostníků se často setkáváme s neznalostí zákona o rozhlasových a televizních poplatcích a mimo jiné v tom, že každé autorádio je předmětem rozhlasového poplatku. Pokračujeme v krocích vůči neplatičům tak, jak jsme si je pro letošní rok naplánovali. Pokud má Český rozhlas v době zvyšujících se nákladů na provoz vystačit s příjmy, které mu určuje legislativa, pak nemůžeme být benevolentní,“ řekl Ladislav Musil, náměstek generálního ředitele pro správu a provoz Českého rozhlasu.