- Ještě než zkusíte zákazníka zkontaktovat osobně, zašlete mu informaci faxem nebo poštou
- Příprava a zjišťování informací o zákazníkovi je důležitá, ale nepřežeňte to. Někdy se za pečlivou přípravou, která trvá nekonečně dlouho, skrývá strach z telefonování.
- Zaujměte zákazníkovu pozornost. Připravte si jednominutový úvod, který vyvolá důvěru a nahlodá zákazníkův zájem. Čím rychleji dokážete přejí v hovoru na výhody a přínosy, které zákazníkovi z vaší nabídky plynou, tím více pozitivního ohlasu získáte.
- Mějte na vědomí, co se děje na druhé straně telefonního drátu. Zjistěte, jestli voláte ve vhodnou chvíli a jestli vám zákazník může věnovat 3 minuty, které vám vaše nabídka bude trvat. Pokud ne, domluvte se, kdy zavoláte znovu.
- Nezačínejte prodávat příliš brzy. Telefonování se zákazníky, kteří o vás slyší poprvé, je formou získávání zájemců o vaše služby. Využijte rozhovoru k získání informací.
- Nahrajte si vaši konverzaci. Během hovoru nebudete mít čas sledovat všechny jeho části. Poté, co hovor ukončíte, budete mít více času a možností se soustředit na to, co jste udělali dobře a co ne.
- Buďte přímí. Více a více lidí se dostává do časového stresu. Obcházení tématu a povídání o počasí tyto lidi ještě více znervózňuje. Po několika úvodních větách se vrhněte do práce.
- Buďte neodbytní. Počáteční telefonát je pouze jedním z kroků v celé sérii. Většina objednávek je uzavřena po osmé návštěvě obchodního zástupce. Většina obchodních zástupců se však přestane snažit po druhé. Za této situace máte jedinečnou příležitost vypěstovat, co jiní zaseli.
Prodej
Pavel Řehulka
Čtěte také
Po úspěšném pilotu startuje plně digitální odpadové tržiště Cyrkl
Reebok „pěstuje“ boty z přírodních materiálů
Makro pokračuje v úspěšném programu Moje zmrzlina
Kampaň PD Storck Valentýn získala ocenění TOP In-store realizace měsíce února 2017
V letní soutěži Costa Express lze vyhrát cestu do Londýna