V pondělí odstartoval projekt ČESKÝ GOODWILL s ambiciózním cílem najít zbytky dobré vůle v Česku. Snahou organizátorů je podpořit eticky jednající a společensky odpovědné podnikatele a společnosti v České republice. Od ostatních projektů CSR se ČESKÝ GOODWILL výrazně odlišuje tím, že je založen na nominacích veřejnosti, nikoli na přihláškách firem samotných.
Projekt ČESKÝ GOODWILL reaguje na současnou morální krizi, kdy se vytrácí víra v poctivost a slušnost, a apeluje na občany České republiky, aby se pokusili ve svém okolí najít někoho, koho si opravdu váží. Toho pak mohou nominovat na webu ceskygoodwill.cz. Nominovat lze v pěti základních kategoriích. V hlavní kategorii Osobnost ČESKÉHO GOODWILLU se utkají všichni nominovaní o přízeň veřejnosti na základě hlasování. Vítězem se stane ten podnikatel či společnost, jež obdrží nejvíce hlasů. Ve zbývajících čtyřech kategoriích vítěze vybere odborná porota.
Projekt bude probíhat ve třech fázích. Do 30. června 2013 mohou lidé prostřednictvím on-line formuláře na webu www.cesky-goodwill.cz nominovat podnikatele a společnosti ze svého okolí, kterých si váží. V průběhu letních měsíců pak bude prověřena oprávněnost nominace a nominovaní budou osloveni s výzvou k akceptaci své nominace. Ti, kteří budou souhlasit, budou zařazeni na finální seznam nominovaných. V závěrečné fázi od 2. do 29. září 2013 bude probíhat hlasování veřejnosti, hodnocení odborné poroty a následné vyhlášení výsledků.
Organizátorem projektu ČESKÝ GOODWILL je poradenská skupina HPCG, záštitu nad projektem laskavě převzala Česko-německá obchodní a průmyslová komora. ČESKÝ GOODWILL mediálně podporují rádio BBC, které nově patří mediální skupině Lagardère Active ČR a regionální Deník. Tváří projektu se stal známý český zpěvák a herec Zdeněk Podhůrský, který již řadu let aktivně pomáhá hendikepovaným nejmenším členům naší společnosti.
„Je nám líto, že slušný člověk je dnes považován za hlupáka a slovo podnikatel rovná se podvodník, lhář nebo dokonce parazit. Podnikání je velice náročné a rizikové a jako takové vyžaduje obrovskou dávku píle, silné vůle a morální integrity. Proto hledáme hodnoty, které je podle nás potřeba si v dnešní době důrazně připomínat, právě v podnikatelské sféře,“ uvádí Lenka Hlavatá, managing partner HPCG, a doplňuje: „doufáme, že se mezi lidmi ještě najde dobrá vůle se na okamžik zamyslet a pokusit se ve svém okolí najít někoho, koho si skutečně váží, protože pro ně ztělesňuje zmíněné tradiční hodnoty. Pokud si přitom ještě uvědomí, jaký obrovský pokrok Česká republika za poslední dvě desetiletí udělala a že je krásné žít v této zemi, bude to pro nás povzbuzujícím signálem toho, že máme naději současnou morální krizi překonat.“
Projekt ČESKÝ GOODWILL zároveň ověří výsledky práce českých marketérů. Na rozdíl od ostatních podobných projektů, do nichž většinou firmy hlásí samy sebe nebo své projekty, je totiž ČESKÝ GOODWILL primárně založen na nominacích veřejnosti, tzn. na vnímání společenské odpovědnosti firem jejím okolím, jejími stakeholdery. ČESKÝ GOODWILL tak prověří efektivitu komunikačních strategií firem a jistě poskytne zajímavé srovnání, jakou image pro svou značku budují marketéři a jak její výsledný obraz vnímá veřejnost.
-red-