Tento seminář, organizovaný Komerční bankou ve dnech 2. a 3. prosince v Praze, umožnil osmi zahraničním franšízorům (poskytovatelům franšízy) objevit možnosti franšízingu v České republice a setkat se s domácími podnikateli majícími zájem o tento druh spolupráce.
Ve spolupráci s Českou franšízingovou asociací a Česko-francouzskou obchodní komorou, představil tento seminář 8 významných společností, poskytovatelů franšízy z Francie a ostatních zemí Evropy (Speedy, Neck and Neck, Carré Blanc, Orchestra, Phildar, Les trois Brasseurs, 5 à sec, Le Jardin des Fleurs), kteří mají zájem nalézt franšízanty (příjemce franšízy), schopné rozvinout toto podnikání na domácí půdě.
Seminář, první svého druhu v České republice, se odehrával ve dvou základních osách :
- všeobecná prezentace České republiky a franšízingu představená významnými subjekty českého trhu, následována tématickou návštěvou dvou významných nákupních center
- den setkání franšízorů s potenciálními kandidáty, franšízanty, během něhož se jednotliví franšízoři představili formou prezentace a poté individuálně setkali s jednotlivými kandidáty v rámci četných schůzek.
Podle slov franšízantů, byly tyto první kontakty velmi slibné a budou pokračovat následně dalšími konkrétními schůzkami zaměřenými již na detaily rozvoje franšízingové sítě v České republice.
Před šesti měsíci vstoupila Česká republika do Evropské Unie. Tento trh s 10ti milióny obyvatel, druhým nejvyšším HDP na obyvatele z nově přistupujících zemí, významný podíl průmyslu, s čilým turistickým ruchem, tvoří velmi solidní základnu pro vstup do regionu Střední a Východní Evropy.
V říjnu 2001, zakoupila Société Générale majoritní podíl v Komerční bance, bance č. 1 ve financování podniků. Komerční banka má celorepublikovou síť 350 poboček a 45 center pro podnikovou klientelu, schopnou podpořit rozvoj franšízingového podnikání pomocí své široké nabídky bankovních služeb a úvěrových produktů.
– red –