Práce z domova, neboli „homeworking“, se stala velmi významným tématem po povodních, které zkomplikovaly dopravu téměř po celých Čechách a zničily zařízení v mnoha kancelářích a firmách. Dlouhé kolony aut, všudypřítomná nervozita a desítky hodin týdně promarněných v přeplněných autobusech a tramvajích byly spouštěcím mechanismem pro vývoj nového konceptu, který dnes Contactel uvádí na trh pod názvem Homeworking.
Homeworking přispívá k růstu konkurenceschopnosti firem a přináší výhody zaměstnancům. Zkušenosti z vyspělých evropských zemí dokládají, že při práci z domova roste produktivita o 25 – 30%. Další výhodou je úspora nákladů na kancelářské prostory a jejich vybavení, větší flexibilita firmy a možnost získat odborníky z jiných regionů. „Firma ušetří a zaměstnanci jsou spokojenější, protože si mohou práci lépe zorganizovat,“ říká generální ředitel společnosti Contactel Michal Čupa. „Netřeba dodávat, že stoupá loajalita zaměstnanců k firmě.“
Součástí řešení Homeworking je kromě vlastních telekomunikačních služeb i analýza výhod a nákladů, poradenství v oblasti pracovně právních aspektů, vytipování druhů profesí, pro něž je Homeworking ideálním řešením, a doporučení, jak řídit tým lidí pracujících z domova. Samozřejmostí je zajištění bezpečnosti a důvěrnosti přenášených dat a přístupu k informačním zdrojům společnosti.
Contactel v rámci konceptu Homeworking nabízí firmám telekomunikační služby ve třech základních variantách. Za měsíční poplatek od 2 100 Kč na jednoho zaměstnance pracujícího v režimu Homeworking poskytne Contactel řešení zahrnující přístup na internet, telefonní služby, případně moderní telekomunikační služby podporující práci v týmech, jako např. web konference a konferenční hovory. Contactel je připraven nabídnout firmám kromě standardních služeb také individuální řešení přesně podle jejich potřeb, a to i s možností vybavení domácích pracovišť výpočetní a telekomunikační technikou. Firma přitom má možnost pravidelně kontrolovat v reálném čase využívání telekomunikačních služeb zaměstnanci a dostupnost.
Contactel při návrhu řešení Homeworking vycházel ze zkušeností ze světa, praktických zkušeností své mateřské firmy TDC a zejména vlastní více než jednoroční zkušenosti. Contactel se tak sám přesvědčil, že Homeworking je mnohem více než telefon a připojení k internetu, je to koncept, který mění tradiční způsob práce.