Letošní konference Marketing Management, která se bude konat 5.5. 2010 v pražském hotelu Grand Majestic Plaza, se pokouší o zdánlivě nemožné – vrátit do českého marketingu odvahu a víru v to, že inovativnost se může vyplatit i v období zhoršených ekonomických podmínek.
Zdá se, že na trhu v současnosti převládá pocit, že nikdo neví, co bude zítra. Plánuje se spíše krátkodobě, firmy se upínají na řešení v minulosti osvědčená a panicky se bojí prosazovat novinky, včetně nových forem komunikace, i když si uvědomují, že staré osvědčené nástroje přestávají fungovat.
Naštěstí se i v této době najdou jedinci a firmy, kteří se nechtějí smířit s postupující erozí marketingového oboru a smyslu své práce. Příklady takových aktivit budou prezentovány právě na nadcházející konferenci Marketing Management. Roman Šíser ze společnosti Coca-Cola bude prezentovat perspektivy láhve budoucnosti, k jejímuž vzniku vedla firmu potřeba „inovovat to, jakým způsobem se inovuje“. Alexander von Maillot z Nestlé se pochlubí inovací, která přes nastupující krizi umožnila otevřít novou produktovou kategorii. Velké tajemství obestírá i organizátorům zatím utajená náplň „nové éry bankovních služeb pro každého“, kterou právě na konferenci představí Roman Bláha z Poštovní spořitelny.
Nejzajímavější příklad zcela nové a velmi úspěšné masové komunikace přijde z asijského trhu, který si v mnoha oborech pozici inovátora vydobyl už dávno, a na konferenci dostaneme lekci marketingu z Indie. Příběh světa ZooZoos, který přednese jeho iniciátorka Kavita Nair z Vodafone Essar, názorně popíše, jak lze připravit velmi efektivní komunikaci pro mobilního operátora při aktivním využití sociálních sítí. Ve výsledku ZooZoos svojí atraktivitou úspěšně soupeřily s tak sledovanými událostmi jako jsou přenosy z IPL (Indian Premier League v nejpopulárnějším indickém sportu – kriketu). Krátké filmy vysílané v reklamních přestávkách ligy, nabízející produkty nebo služby Vodafone, měly pro diváky mnohdy vyšší atraktivitu než sport sám. To vše se podařilo díky odvaze využít sociálních sítí k získání stovek tisíc fanoušků světa ZooZoos na Facebooku, Youtube a dalších.
Více informací www.marketingmanagement.cz