On-line

Umělá inteligence jako nástroj pro in-store zákaznickou analýzu

Čeští vývojáři společnosti Iterait uvádí na trh inovativní řešení s umělou inteligencí, které v reálném čase analyzuje zákazníky kamenných prodejen, obchodních center či restaurací. Inteligentní zařízení s kamerou určí pohlaví, věk i emoce návštěvníků a dobu, po kterou se v prostoru pohybují.

Ihned vytvoří přehledné statistiky užitečné pro in-store analýzu nebo efektivní cílení reklamních kampaní. Zjištěné údaje jsou plně anonymizované.

Produkt s názvem Vividi používá unikátní technologii, díky níž se data nikam neukládají ani neodesílají, a zaručuje tak jejich maximální zabezpečení. Plně respektuje soukromí zákazníků, neboť pracuje s informacemi, které nelze přiřadit žádné konkrétní osobě. Uživatel má k dispozici pouze výstup v podobě podrobných statistik, které jsou dostupné ve webové aplikaci. Kromě demografických údajů, emocí a délky pobytu zákazníků obsahují i informace o jejich pohybu nebo vytížení daného místa.

Vividi rozpozná pohlaví s 98procentní pravděpodobností a průměrná odchylka odhadu věku je méně než tři roky. Emocí aktuálně umí šest – radost, překvapení, neutrální emoce, smutek, strach a hněv. „Na základě poptávky vyvíjíme další funkcionality jako například rozeznávání různých typů a barev oblečení nebo zákazníků s brýlemi či dětskými kočárky. Vlastnosti můžeme uzpůsobit konkrétnímu případu užití,” říká CEO Adam Blažek.

Absolutní zabezpečení dat a soukromí zákazníků zajišťuje technologie Edge AI. „Popularita Edge AI je na vzestupu a do pěti let bude v marketingu nebo u bezpečnostních řešení velkým trendem. Její unikátnost je zejména v tom, že si hardware provádí všechny výpočty uvnitř sebe, takže se nikdo nemusí obávat porušení GDPR ani úniku dat,” vysvětluje vývojář Petr Bělohlávek.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!