On-line

Využití affiliate marketingu bude vzrůstat

Affiliate marketing je formou podnikání na internetu, které se věnuje stále více Čechů. Tito internetoví marketéři obchodníkům přivedou měsíčně tisíce zákazníků generující tržby v řádu stovek miliónů korun. Potenciál affiliate marketingu je však podle odborníků na českém trhu ještě větší. Očekává se, že největší boom má affiliate marketing teprve před sebou.

Cílem affiliate marketingu je prodávat výrobky a služby a získávat nové zákazníky přes internet na základě předem domluvené provize. Firmy využívající affiliate marketing mají možnost zvýšit své výdělky prostřednictvím inzerce na webových stránkách affiliate partnerů, kterým za uskutečněné objednávky přiznávají provize. Této disciplíně se věnuje stále více Čechů, kteří ji vnímají jako dobrou příležitost k podnikání, přivýdělku či k získání pravidelného příjmu na internetu. Obchodníkům affiliate marketing pomáhá cílit na nové zákazníky, které nejsou schopni zasáhnout vlastními prodejními kanály.

„Česká affiliate komunita zahrnuje vyšší jednotky tisíc lidí. Ne všichni se však affiliate marketingem dokáží uživit. Běžné jsou výdělky v řádech jednotek tisíc korun měsíčně. Affiliate marketérů, kteří se této činnosti věnují tak říkajíc na plný úvazek a přináší jim měsíční výdělky v řádech násobků průměrné mzdy, je u nás kolem stovky. V zahraničí přitom nejsou výjimkou výdělky v pětimístných částkách dolarů denně,” říká Michal Majgot, jenž své zkušenosti s affiliate marketingem shrnul v nedávno vydané knize s názvem Affilák.

Obchodníci oslovují affiliate partnery přímo nebo prostřednictvím provizních affiliate sítí, které umožňují zapojeným členům vydělávat na kampaních od více obchodníků. Nejnovější čísla o své činnosti zveřejnil provozovatel affiliate softwaru AffilBox.cz. „Každý měsíc se do naší platformy v ČR zapojí kolem 700 nových partnerů. Celkem jich je už 11 178 a dohromady si vydělají 1 162 000 Kč každý měsíc. Při průměrné provizi 572 Kč na konverzi vygenerují obchodníkům obrat 3,15 milionu Kč. Našim zákazníkům přivedou přes milion návštěvníků každý měsíc a více než 26 tisíc zákazníků,“ shrnul výsledky manažer AffilBox.cz, Mário Roženský. „Podle našich odhadů je na českém internetovém trhu kolem 1000 provizních programů. Pokud si uvědomíme, že u nás působí přes 35 tisíc e-shopů a vedle toho další podnikatelé do online prostředí svůj byznys teprve přesunou, pak je zřejmě, že affiliate marketing má do budoucna obrovský potenciál,“ říká Mário Roženský. Jeho pohled sdílí i Michal Hardyn z provizní sítě AffiliateClub. „Jde jen o to, aby překonali skepsi a uvědomili si, že taková spolupráce je oboustranně výhodná. Obchodník sice odměňuje affiliate partnera provizí, bez něj by ale zákazníka, kterého mu partner přivedl, nejspíš vůbec neoslovil,“ poznamenává Hardyn, jehož společnost 5DM.cz se čtvrtým rokem věnuje affiliate marketingu a výkonnostním prodejním kanálům.

Rostoucí zájem potvrzuje Hardyn čísly o registracích nových affiliate partnerů. „Začátkem února jsme spustili novou verzi AffiliateClub.cz, kterou jsme podpořili menší kampaní. Během dvou týdnů se nám zaregistrovalo přes 200 nových affiliate partnerů,“ říká Michal Hardyn. Současně dodává, že do konce roku odhaduje rozšíření jeho affiliate sítě o dalších 1500 nových členů a celkový počet aktivních affiliate partnerů na trhu bude přes 10 000 do konce letošního roku.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!