Firmy.cz myslí na podnikatele a živnostníky bez webových stránek. Spouští pro ně Mikroweby. Během tří měsíců si díky službě Firmy.cz a jejím Mikrowebům samostatně vytvořilo téměř 500 živnostníků a malých firem vlastní webové stránky.
V českém prostředí se jedná o nezvyklou nabídku. Živnostník nebo firma, která si prostřednictvím Mikrowebů na Firmy.cz stránky vytvoří, totiž získá webovou prezentaci na rok zdarma, a to dokonce s doménou druhého řádu a až s pěti emailovými adresami v originálním tvaru jakykolivtext@nazevdomeny.cz, jejichž obsluha může probíhat ve známém rozhraní Seznam.cz Emailu. Zpoplatnění přichází až po roce využívání ve formě minimálních 500 Kč investovaných do jakékoliv služby společnosti Seznam.cz.
A že je o Mikroweby mezi živnostníky skutečně zájem, zjistil Seznam.cz v pilotním testu, který probíhal od dubna do června 2015. Během této fáze Firmy.cz sestavily vzorek menších firem a živnostníků bez vlastní webové prezentace a ty aktivně oslovily s nabídkou vytvoření webových stránek. Zároveň byl v zápatí stránky Firmy.cz umístěn odkaz, který o možnosti vytvořit si vlastní jednoduché stránky informoval všechny ostatní uživatele. Během pilotního provozu bylo přes Mikroweby vytvořeno 635 webových stránek, přes 70 % přitom vzniklo z vlastní iniciativy firem, které našly informace na zmiňovaném odkazu.
„Tato aktivita živnostníků nám potvrdila zájem o takovouto snadnou webovou prezentaci a přiměla nás projekt Mikroweby spustit do ostrého provozu. Firmy.cz se tímto krokem posouvají od katalogu směrem ke službě, která o své firmy, zejména pak ty menší, pečuje. Právě řemeslníci, kadeřnice a další malí podnikatelé bojují s konkurencí a webové stránky jim mohou pomoci jejich podnikání nastartovat,“ vysvětluje Antonín Klepáček, manažer obchodního týmu Firmy.cz.
„S identitou firmy či podnikáním si lidé dnes automaticky webové stránky spojují. Hledá-li někdo kadeřnici či lékaře, je internet prvním místem, kam se podívá. Dnes se dokonce setkáváme s případy, že dostane-li potenciální zákazník doporučení na službu, může o ni v případě absence webových stránek dokonce ztratit zájem. A v případě, že si službu člověk hledá bez jakýchkoliv preferencí, jsou webové stránky zase tou primární vizitkou, kterou při hledání očekává,“ doplňuje Antonín Klepáček, manažer obchodního týmu Firmy.cz.