Celosvětová poptávka po tabletech zažívá boom. Zatímco multimediální tablety si již vydobyly pozici na trhu a za letošní rok se jejich prodej zvýšil o 28 procent, poptávka po tablet PC vystřelila vzhůru o 130 procent. Z tradičních produktů zaznamenaly pozitivní tendenci růstu pouze produkty se sofistikovaným designem, jako jsou počítače typu vše v jednom nebo ultratenké počítače.
Polepšila si také mobilní zařízení, například ultratenké notebooky. Celosvětová poptávka po IT produktech se v první polovině roku 2014 udržela na stabilní úrovni. Trendy v počítačovém segmentu s velkým objemem prodeje jasně ukazují, že spotřebitelé stále více preferují produkty se sofistikovaným designem, které nabízejí lepší funkce a splňují požadavky na mobilitu. Mění se způsob, jakým lidé počítače používají a vnímají. Tablety se pro ně stávají ideálním řešením, což se projevuje prudce stoupající poptávkou.
Zatímco tablety si již vydobyly pozici na trhu a za letošní rok zaznamenaly 28procentní nárůst poptávky, poptávka po tablet PC vystřelila vzhůru téměř o 150 procent. Pravidelný cyklus nákupu obměny za produkty Windows 7 a ukončení podpory systému Windows XP na začátku roku přispěly po celém světě k odlivu spotřebitelů od tradičních stolních počítačů (prodané produkty: -7 procent) a přenosných počítačů (prodané produkty: – 12 procent) do nových segmentů výpočetní techniky. Z tradičních typů produktů dosáhly pozitivních hodnot pouze produkty se sofistikovaným designem, mezi něž se řadí ultratenké notebooky (poptávka: +2 procenta), produkty s lepšími uživatelskými funkcemi, jako jsou počítače typu all-in-one (poptávka: +5 procent), a také přenosná zařízení, například ultratenké notebooky (poptávka: +4 procenta).
Za růstem trhu s přenosnou spotřební elektronikou stojí technologie Bluetooth
Připojení Bluetooth je jedním z nejdůležitějších faktorů, které přispěly k růstu trhu se spotřební elektronikou. Výše útraty spotřebitelů za rádia a dokovací reproduktory s technologií Bluetooth se v prvním pololetí roku 2014 oproti stejnému období předchozího roku více než zdvojnásobila. Sluchátka a headsety s technologií Bluetooth se těší větší oblibě než kdy dříve – tržby v tomto segmentu vzrostly o 54 procent. Taková jsou zjištění průzkumu trhu s přenosnou spotřební elektronikou a navigacemi v západní Evropě (Francie, Itálie, Německo, Nizozemsko, Španělsko a Velká Británie), která společnost GfK zveřejnila při příležitosti veletrhu IFA 2014 konaného v Berlíně.
Německý trh se zařízeními pro příjem rádia vykázal v prvním pololetí roku 2014 mírné zvýšení tržeb o 0,8 procenta a zůstává tak i nadále velmi stabilní. Jednalo se o nejpozitivnější vývoj na trhu s rádii ze všech zemí zahrnutých do průzkumu. V západní Evropě jako celku poklesly tržby o 3,8 procenta. V některých segmentech se však tržby zvýšily, přičemž nejlépe se v tomto směru dařilo zařízením s technologií Bluetooth. Za první polovinu roku 2014 se podílela na tržbách v sektoru zařízení pro příjem rádia téměř 7 procenty. Tržby se tak při nárůstu o 143 procent více než zdvojnásobily. Stále oblíbenější jsou i digitální rádia. Od ledna do června 2014 prodali západoevropští obchodníci 765 000 přístrojů s funkcí digitálního rádia, na čemž má největší podíl britský trh s 588 000 prodanými produkty.
Velmi nadějné vyhlídky pro akční videokamery
Během první poloviny roku 2014 připadalo téměř 50 procent tržeb za videokamery na akční kamery, u nichž byl zaznamenán trend silného růstu. V meziročním srovnání vzrostly tržby o více než 45 procent.
Zřetelné zpomalení poklesu na trhu s elektronikou do automobilů
Na trhu s elektronikou do automobilů v západní Evropě došlo v první polovině roku 2014 pouze k 9procentnímu snížení tržeb, což znamená poměrně výrazné zpomalení poklesu tržeb. Nejstabilnější je německý trh, kde byl zaznamenán úbytek pouze o 4 procenta.