On-line

Jaká je pozice serverů v SEO pro povinné ručení

S koncem roku roste zájem majitelů automobilů o uzavření výhodnějších pojistných smluv na povinné ručení. Pojišťovny a zprostředkovatelé si tuto skutečnost uvědomují a ve své komunikaci neopomíjejí internet. Vyplývá to ze studie výkonnostní agentury Performics, která analyzovala jejich aktivitu na vyhledávači Google pomocí vlastního patentovaného nástroje Benchtools.

Lidé na internetu informace v souvislosti s povinným ručením nejčastěji vyhledávají v dubnu, červnu, červenci a pak ke konci roku.

Do nákupu klíčových slov investují hlavně srovnávače
Agentura Performics zjistila, že do nákupu klíčových slov souvisejících s povinným ručním investují srovnávače pojištění – jako je Klikpojisteni.cz nebo Epojisteni.cz. Oba dosahují nejvyšší pozice a mají míru pokrytí v rozmezí od 78 do 100 %. Z pojišťoven dosahuje nejvyšší pozice Allianz, ale s pokrytím pouze kolem 10 %. Následuje Česká pojišťovna a Wüstenrot (zpravidla 4. pozice a pokrytí v rozmezí od 60 do 70 %).

Graf_1_SEM

„Lidé na internetu v souvislosti s povinným ručením hledají nejčastěji slovní spojení povinné ručení, povinné ručení kalkulačka, srovnání povinné ručení,“ říká Zuzana Horáková, ředitelka agentury Performics.

SEO je vyrovnanější
V oblasti SEO (optimalizace pro vyhledávače, organické vyhledávání) má na Googlu na klíčové slovo „povinné ručení“ 100% pokrytí většina subjektů, liší se ovšem v pozici, na které se zobrazují. První pozice obsazují srovnávače Top-pojisteni.cz, Povinne-ruceni.tv a Epojisteni.cz. Ze samotných pojišťoven dominuje Česká pojišťovna (100% pokrytí, pozice 2,8), následuje ČSOB (100% pokrytí, pozice 6) a Generali (100% pokrytí, pozice 7).

Graf_2_SEO

Co je to Benchtools?
Benchtools je patentovaná technologie agentury Performics, která poskytuje podrobné analýzy k SEM a SEO a sleduje strategie klientů agentury a jejich konkurence v několika oblastech: jaké je pokrytí v zobrazování reklam, na jakých pozicích se inzeráty zobrazují, jaké reklamy a jak dlouho využívají klientovi konkurenti a na jaká klíčová slova klientovi konkurenti inzerují.

Čtěte také