On-line

Jen pár hodin měsíčně věnují podnikatelé svým prezentacím na Internetu

Z průzkumu společnosti Webnode mezi 548 majiteli firemních webů vyplývá, že většina malých firem a živnostníků věnuje svým webových stránkám maximálně jednotky hodin měsíčně. Svůj web jich většina také aktualizuje jen několikrát do roka.

I přesto jsou podnikatelé s přínosem webu spokojení. Celkem běží v Česku na Webnode platformě 200 000 firemních stránek.

Péče o web nezabírá většině malých českých podnikatelů příliš času. Desítky hodin měsíčně stránkám obětuje jen 8 % z nich. Jednotky hodin měsíčně do webu investuje 58 % firem a živnostníků. Celá třetina respondentů uvedla, že stránkám nevěnují “téměř žádný čas”.

“Pár hodin měsíčně se zdá jako malá časová investice, je ovšem potřeba si uvědomit realitu drobného podnikání. Z našeho průzkumu vyplynulo, že celých 85 % webů spravuje osobně majitel firmy. To jsou velmi vytížení lidé, kteří si ovšem často nemohou dovolit za správu webu někomu zaplatit,” komentuje výsledky Petr Bláha z Webnode.

Výše uvedené se odráží i ve skutečnosti, že přes 60 % firemních webů je aktualizováno méně než jednou měsíčně, obvykle jen párkrát za rok. Jen pětina podnikatelů dělá na stránkách změny alespoň jednou týdně, 4 % dokonce denně, oproti tomu plných 13 % na web od jeho spuštění ani nesáhlo.

Nedostatek času na vlastní web se odráží i v dalších odpovědích. Jen pětina podnikatelů sleduje návštěvnost svého webu “velmi často”. Častější odpovědí bylo “sem tam na na návštěvnost stránek podívám”, zvolilo ji 40 % podnikatelů. Stejný počet pak buď návštěvnost téměř nesleduje nebo vůbec neví, jaká v případě jejich webu je.

Čeští podnikatelé si přitom přínos webu pro svůj byznys dobře uvědomují. Jen třetina z nich se založením webu otálela rok nebo více pod startu podnikání. Zbytek stránky spustil před nebo startem byznysu, maximálně pár měsíců po něm.

“Jen 7 % podnikatelů přitom není spokojeno s přínosem firemního webu pro svůj byznys. To je velmi malé číslo, které může znamenat, že i s minimální časovou investicí může být web důležitou a platnou součástí podnikatelského úspěchu,” dodává Petr Bláha.

Čtěte také