Už 26. a 27. května se uskuteční startupová konference WeAre Summit, za kterou stojí česko-slovenský organizační tým. Na rozdíl od jiných konferencí, které se v současnosti přesunuly do online prostředí, v tomto případě nepůjde jen o živý streaming.
WeAre Summit má ambici stát se historicky první startupovou akcí, která se odehraje ve 3D virtuálním prostředí.
Účastníci se budou moci volně pohybovat virtuálním světem, konverzovat s ostatními a navštěvovat prezentace renomovaných spíkrů z celého světa. To vše bez použití speciálního zařízení pro virtuální realitu.
„Když začalo být jasné, že s offline konferencemi si budeme muset dát na několik měsíců pohov, vzniklo určité vakuum. Lidé jsou často zavření doma, to ale neznamená, že nepotřebují navazovat kontakty. A ti ze startupového prostředí obzvlášť. Přestože mají stále chuť posouvat svůj byznys dopředu, offline je vypnutý a online streamované konference networking nedokážou doručit. Proto jsme začali přemýšlet o nových cestách uspořádání startupové konference pro řádově tisícovky lidí,“ říká ke zrodu myšlenky spoluzakladatel WeAre Summitu Jan Kříž.
Sázka na 3D virtuální realitu místo streamingu
Pořadatelé WeAre Summitu spojili síly s neziskovou organizací Mozilla, která dosud spíše v ústraní vyvíjela platformu Hubs. Díky tomu proběhne celá akce ve 3D virtuální realitě. Vystupující hosté i účastníci se přitom budou moci připojit bez speciálního vybavení přímo ve svých internetových prohlížečích.
„Bylo by od nás naivní počítat s tím, že každý má doma brýle a ovladače pro virtuální realitu. Od začátku technickou stránku summitu připravujeme tak, aby se lidé mohli připojit a odnést si plnohodnotný zážitek se zařízením, které mají doma,“ říká Jan Kříž a doplňuje: „Náš tým má za sebou roky pořádání akcí, prakticky přes noc jsme se ale museli stát „experty“ na virtuální realitu. Přesto věřím, že i díky spolupráci s Mozillou proběhne všechno hladce. Půjde-li všechno tak, jak očekáváme, lidem bohatě postačí výkon na úrovni běžně dostupných notebooků a připojení k internetu.“
Vystoupí Guy Kawasaki a možná i předpokládaný první člověk na Marsu
Originální myšlenka uspořádání startupového summitu ve 3D virtuální realitě si rychle získala příznivce z řad velkých jmen světového byznysu. Jako vůbec první potvrdil svou účast v roli keynote speakera Guy Kawasaki, který zastává funkci chief evangelist ve společnosti Canva a je autorem podcastu Remarkable People.
„Když oslovujete osobnost kalibru Guye Kawasakiho, aby vystoupil na prvním ročníku experimentální akce ve virtuální realitě, kladná odpověď opravdu není jistá. Fakt, že se nám s ním podařilo domluvit jako s vůbec prvním z oslovených, dost podstatně otočil vývoj příprav WeAre Summitu. V týmu zavládla jistota, že jdeme správným směrem, a před dalšími oslovenými osobnostmi i partnery dostala akce punc kredibility,” říká druhý ze spoluzakladatelů Tomáš Cironis.
Mezi dalšími potvrzenými spíkry následovali například Katherine Maher, CEO Wikimedia Foundation, Frank Salzgeber, Head of Innovation v ESA (Evropská vesmírná agentura), nebo populární novinářka Esther Wojcicki. Jednání aktuálně probíhá i s Marcem Randolphem, co-founderem a prvním CEO Netflixu, a ve hře je i Alyssa Carson, očekávaný první člověk na Marsu.
„Když mě pořadatelé WeAre Summitu požádali o účast v roli keynote speakera, viděl jsem to jako příležitost podílet se na boji proti covid-19. Během své prezentace bych se rád podělil o to, jak nám technologie používané ve vesmíru mohou pomoci vyřešit problémy, kterým čelíme na Zemi,“ předesílá Frank Salzgeber z Evropské vesmírné agentury.
Networking ve virtuálním světě
Virtuální realita otevřela pořadatelům nové možnosti, jak WeAre Summit co nejvíce přiblížit konferenci v reálném světě.
„Ze zkušenosti víme, že lidé chodí na startupové akce ze dvou hlavních důvodů. Poslechnout si vystupující a navazovat nové kontakty. Streamování přednášek se v posledních týdnech stalo běžnou praxí. Opravdovou výzvou pro nás proto bylo přenést do onlinu osobní setkávání. Věříme, že díky možnosti volného pohybu ve WeAre světě a vyhrazeným blokům pro networking v rámci programu, se nám to povede,“ uzavírá Jan Kříž.