Komunikace

Jak nedělat reklamu

Jak se zdá, někdy kreativci raději věnují více času zpracování popisu, co má reklama vyjadřovat, než aby to reklamním obrázkem jednoduše řekli. Obávám se, že přesně to je i případ nové kampaně Vinea. Já si totiž nemohu pomoci, ale místo vinné bobule vidím olivu, a to ještě dost umělohmotnou. Zato z popisu se mi sbíhají sliny.

„Vinea je dokonalým balancem dvou atributů – krásy a šťavnatosti. A právě tuto unikátnost bychom chtěli v rámci kampaně vyzdvihnout. Vinea se vždy pyšnila opravdovou chutí hroznové šťávy a právě proto je i hrozen hlavním symbolem celé kampaně,“ říká Pavol Chalupka, senior brand manažer značky Vinea. Bohužel, tenhle text se k zákazníkovi nedostane, takže pokud nedisponuje velkou fantazií (a shovívavostí), moc chuťových podnětů nemá.

Podívejme se ještě na reklamu z pohledu pudů. Výrazně červená barva může vyjadřovat svůdnost (sexuální přitažlivost) nebo agresivitu. Ve spojení s vyceněnými zuby vychází spíše to druhé, zvláště když jde o detailní záběr. A protože hlavním leitmotivem kampaně je krása a šťavnatost, zřejmě to není efekt zamýšlený. O co větší účinek by tedy měla reklama, v níž by smysly i pudy, nejen intelekt, dostaly svoje?

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!