V květnu se zvýšil zájem o weby se sportovní tématikou, nárůst počtu návštěvníků mohl být ovlivněn mimo jiné probíhajícími sportovními událostmí, např. mistrovstvím světa v hokeji či závodem Giro d’Italia.
V průběhu první z těchto akcí byla návstěvnost sportovních stránek o 250 tisíc uživatelů vyšší než ve zbývající květnové dny (údaje pro všechna zařízení). Nejvyšší procentuální nárust počtu uživatelů byl zaznamenán u mobilních telefonů (16 %; více než 200 tisíc RU), u tabletů se návstěvnost mezimesiíčně zvýšila o 14 % (85 tisíc RU) a u PC o 11 % (přibližně 300 tisíc RU).
Návštěvnost z PC
Počet českých uživatelů, navštěvujících webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor z klasických počítačů se v květnu blížil počtu 6,9 milionu. Denní návštěvnost přesáhla 3,2 milionu a čas strávený na internetu činil 1 hodinu a 5 minut. Mezi kategorie s největším meziměsičním nárůstem návštěvnosti patřily výše uvedené sportovní weby, dále rostl zájem o Mužské magazíny o životním stylu a webové stránky v kategorii E-commerce obsah (obě kategorie zaznamenaly 5procentní nárůst). Multimediální obsah sledovalo na klasických PC téměř 4 miliony uživatelů, tedy o 200 tisíc více než v dubnu (asi 6procentní nárůst návstevnosti).
Návštěvnost z mobilních telefonů
Mobilní telefony použilo pro návštěvu měřených webových stránek přibližně 3,6 milionu českých uživatelů, kteří na nich provedli téměř 1,8 miliardy zobrazení stránek. Denně navštěvovalo tyto weby více než 1,6 milionu RU po dobu 36 minut. Největší nárůst návštěvnosti zaznamenala kategorie Sport, dále Zpravodajství (9 %) a Cestovani – obsah (o 8 %). U smartphonů byl zaznamenán nejvyšší ze všech zařízení procentuální nárůst počtu uživatelů, sledujících multimediální obsah, který činil 13 %.
Návštěvnost z tabletů
Návštěvnost z tabletů dosáhla téměř 1,7 milionu RU a počet zobrazení stránek, provedených z těchto zařízení, přesáhl 340 milionů. Denní návštěvnost činila 711 tisíc uživatelů, kteří prohlíželi internet na tabletech po dobu 17 minut. V případě tabletů rostla nejvíce návštěvnost kategorie Sport, Zpravodajství (8 %) a E-commerce obsah (7 % ). Počet uživatelů, kteří sledovali streamovaný obsah, přesáhl 730 tisíc, což znamená 8procentni nárůst oproti dubnu.