Výzkum trhu

90 % Čechů bere své zvířátko jako člena domácnosti

Domácnost chovající psa za něj ročně utratí přibližně 13 000 Kč, z toho 10 000 Kč za krmivo a zbytek za doplňky jakou jsou pelíšky, obojky, vodítka, hračky, psí kosmetika a podobně. U chovatelů koček jsou výdaje o něco nižší: v průměru domácnost za rok utratí přes 9 000 Kč, z toho 7 000 Kč za krmivo.

V průměru jsou psi chovaní v českých domácnostech 6,5 let staří, váží přibližně 17 kg, jsou nekastrovaní a nemají průkaz původu. Mezi oblíbené prodejny, ve kterých chovatelů psů nakupují krmivo, patří např. hypermarket Kaufland, specializovaná prodejna s chovatelskými potřebami Pet Center, internetový obchod zoohit.cz nebo hobby market OBI.

Chovatelé psů jsou při nákupu krmiva věrní jak prodejnám, ve kterých utrácí nejvíce, tak značkám, které nakupují. Více než 1/3 chovatelů vyžívá při nákupu krmiva věrnostní karty některého z prodejců.

gfk_pets

Nejčastěji lidé nakupují pro psy suché krmivo, mokré krmivo hraje spíše doplňkovou roli. Suché granule chovatelé nakupují především ve specializovaných prodejnách a na internetu, nejpopulárnější je 10-15 kg balení granulí. Při výběru hraje primární roli kvalita, složení a to, jestli krmivo pes vůbec jí. Pokud jde o nákupy mokrého krmiva, nejvíce se za něj utrácí v prodejnách s rychloobrátkovým zbožím. Nejpopulárnější je jednoporcové balení, které zvíře sní naráz.

Čtěte také