V nedávném průzkumu provedeném v Brazílii, Německu, Rusku, Velké Británii, USA a Číně mělo 5 800 spotřebitelů odpovědět na dotaz, jaký typ connected car, tedy automobilu propojeného s řidičem, internetem, dalšími vozy a dopravní infrastrukturou, je nejvíce oslovuje.
Spotřebitelský segment, který GfK označuje jako ´progresivní spotřebitele´ (leading edge consumers´ = LEC) hodnotil všechny tyto koncepty ve srovnání s běžnými spotřebiteli jako velmi atraktivní nebo mimořádně atraktivní.
Frank Härtl, Global Lead for Automotive v GfK uvádí: „Progresivní spotřebitelé mají pro automobilový průmysl dvojnásobnou cenu. Pro prodej prodeje connected cars představují ´skvělou příležitost´. Velmi brzy po uvedení produktu na trh také indikují, kam by se zbývající segmenty mohly ubírat, protože idea connected cars se již pevně uchytila a je stále populárnější.“
Jak progresivní, tak i běžné spotřebitele nejvíce oslovují dva koncepty, a sice ultra bezpečné auto (ultra-safe), které díky propojení s jinými vozy a díky integrovaným kamerám zajišťuje maximálně bezpečnou jízdu (96 a 87 procent) a tzv. data tracker, což je auto, jež sleduje a vyhodnocuje data týkající se využití vozu, provádí diagnostiku, kontroluje náklady na opravy a automaticky zaznamenává údaje o nehodách (91 a 79 procent).
Na třetím místě je u progresivních spotřebitelů auto, které ví, jakou zábavu v autě preferují (90 procent), zatímco u běžných spotřebitelů zaujímá třetí místo ´soběstačný vůz´- tedy silný, ale lehký elektromobil (73 procent).
Poslední místo obsadil u obou skupin spotřebitelů koncept nezávislého auta. Přestože byl hodnocen níže, nežli ostatní předkládané koncepty, stále je považován za přitažlivý – ve skupině LEC jej volilo více než tři čtvrtiny respondentů (81 procent) a ve skupině běžných spotřebitelů dvě třetiny respondentů (66 procent).
Zábava a možnost připojení
Nabídku zábavy a možnost připojení hodnotili progresivní spotřebitelé velmi vysoko, přičemž nejpřitažlivější bylo pro respondenty rozpoznávání řeči v kabině vozu (86 procent), po něm následoval wifi hotspot a palubní systémy k nahrávání událostí (obě možnosti získaly 84 procent) a jako třetí se umístilo vyhledávání zájmových bodů, např. místa na parkování (83 procent). Jako poslední se umístila možnost zábavy, ale dosáhla přitom 79 procent – spotřebitelé tuto funkci považovali za přitažlivou.
Toto hodnocení je obzvláště zajímavé ve srovnání s odpověďmi běžných spotřebitelů. Tato skupina považovala za nejzajímavější funkci vyhledávání zájmových bodů, která přitom ale dosáhla jen 57 procent obliby. Po ní následovalo rozpoznávání řeči, wifi hotspot, palubní systémy k nahrávání událostí – vše s 56 procenty. I zde zábava skončila na posledním místě – tato funkce oslovila méně než polovinu respondentů (47 procent).