Karlovarské minerální vody vyhlásily společně s organizací CZECHDESIGN v dubnu soutěž, jejímž předmětem byl návrh etikety pro speciální edici prémiového nápoje Fruttimo. Ve čtvrtek 7. září byli vítězové soutěže slavnostně vyhlášeni v galerii CZECHDESIGN.
Autoři vítězných návrhů získali finanční odměny. Celkem 17 nejlepších etiket je možné zhlédnout v galerii do 27. září. Vybrané návrhy budou realizovány v průběhu příštího roku.
Na prvním místě se umístila grafická designérka na volné noze Yana Gurskaya. Svůj vítězný návrh nazvala Aquarelle. Gurskaya působící v oblasti publicistiky a vizuálního umění využila ve svém návrhu vodové barvy, které evokují mix vody a džusu. Minimalistický design lehce doplňuje nepřehlédnutelný tvar lahve. Porota ocenila především perfektně vyřešený nedostatek místa na etiketě, tedy propojení výtvarné části s písmem a čistý, subtilní design. „Tady je nejlépe zpracováno míchání džusu s vodou,“ shrnul autor láhev Fruttimo a jeden z porotců Marek Mikovec. „Vyniká na regálu, je za tím cítit něco jemně hand-made. Bílá barva na sleevu působí čistě, elegantně a zároveň luxusně,“ nešetřil chválou Peter Schenk, marketingový ředitel Karlovarských minerálních vod a jeden z porotců.
Druhé místo obsadila mladá ilustrátorka a absolventka ateliéru ilustrace a grafiky na pražské UMPRUM Maria Makeeva. Věnuje se především ilustraci pro knihy, noviny a časopisy, je známá specifickými ručními kresbami. Na jejím návrhu pojmenovaném Jabloň v dešti porota ocenila především důsledné vypracování detailů. Porotce Lukáš Tomek z ilustrátorského dua Tomski&Polanski k návrhu řekl: „Toto je z mého pohledu nejlepší věc ze všech ilustrovaných prací, řemeslně nejpropracovanější.“
Třetí místo obsadila studentka Západočeské univerzity v Plzni Ilona Horníčková s návrhem Nakrájet! Grafický design autorka nepovažuje jenom za vizuální disciplínu, měl by být slyšet, chutnat a dopřávat hmatové a čichové požitky. „Tvrdá a svým sdělením jednoznačně funkční věc. Ze všech prací, které se inspirují krystaly, tady se tento motiv promítá přímo do písma, čímže se velmi lišácky vyřešil nedostatek místa na etiketě,“ chválil porotce Štěpán Holič z grafického studia Lemon Design.
Autoři vítězných návrhů obdrželi jednorázovou finanční odměnu. Yana Gurskaya získala 40 000 Kč, Maria Makeeva 20 000 Kč a Ilona Horníčková 10 000 Kč. Autoři realizovaných návrhů obdrží navíc licenční odměnu ve výši 20 000 Kč. Karlovarské minerální vody předpokládají realizaci čtyř návrhů.
„Naším cílem bylo dát šanci mladým českým designérům podílet se na tvorbě Fruttima prostřednictvím návrhu etikety. Byli jsme velmi mile překvapení, kolik designérů se do soutěže přihlásilo. Vítězné návrhy se objeví další rok na produktech Fruttimo a bude to základ pro naši další komunikaci,“ prozradila Denisa Žideková, Junior Brand Manager pro Karlovarské minerální vody.
Na slavnostním vyhlášení organizátoři CZECHDESIGN rovněž odhalili vítěze Ceny veřejnosti. Hlasování probíhalo na webových stránkách Fruttima, veřejnost zvolila jako vítězný návrh Oranžové sféry autorky Yeve Drovossekové. Ilustrátorka a grafická designérka si na svém návrhu hrála s měřítkem motivů pomerančů a malých postaviček.
Vyhlášení výsledků zároveň zahájilo výstavu 17 nejzajímavějších přihlášených návrhů, které budou v galerii CZECHDESIGN k vidění do 27. září. Krásné láhve s prémiovým nápojem a autorskými etiketami najdete v obchodech v průběhu příštího roku.