Reklama

Lidl postavil 50 dětských hřišť v celkové hodnotě 75 milionů korun

Před třemi lety odstartoval obchodní řetězec Lidl ambiciózní projekt Rákosníčkova hřiště. Celkem 45 českých a moravských měst získalo do své správy zcela nová hřiště, nad nimiž drží ochrannou ruku pohádková postavička Rákosníček.

Pořizovací cena jednoho hřiště je 1,5 milionu korun a jeho výstavba je mnohonásobně rychlejší, než kdyby projekt město realizovalo samo.
„Chtěli jsme vytvořit bezpečná místa pro trávení volného času rodin s dětmi a zároveň podpořit zdravý rozvoj dětí předškolního a školního věku ve městech, kde společnost Lidl působí. Hřiště mají kromě toho posilovat místní komunitu tím, že fungují jako místo pro setkávání dětí, ale také rodičů, kteří si zde mohou odpočinout a zároveň vyměnit zkušenosti s dalšími rodiči,“ uvedla Jitka Vrbová, tisková mluvčí společnosti Lidl. Postavení hřiště ve vybrané lokalitě má však i další pozitivní rozměr – bývá často impulsem pro revitalizaci oblasti a město tam plánuje další rozvoj.

„Za nové Rákosníčkovo hřiště v Břeclavi jsme moc vděční. Navíc v této lokalitě chceme pokračovat v dalším budování zázemí pro volnočasové aktivity obyvatel města,“ popsal plány města v loňském roce starosta Břeclavi Oldřich Ryšavý. „Od stavby Rákosníčkova hřiště zde vyrostla nejen nová cyklostezka, ale rovněž i dětské dopravní hřiště a bikrosová dráha. V nejbližší době se bude s budováním prvků pro volnočasové aktivity pokračovat. Místo tak získalo zcela nový nádech a podobu,“ popsal aktuální stav v Břeclavi Milan Stávek z oddělení investic a správy.

V pilotní fázi v roce 2012 vybírala města, v nichž se měla Rákosníčkova hřiště stavět, společnost Lidl sama. Rozhodovala se zejména podle toho, nakolik byla hřiště v okolí potřebná – zda ve vybrané lokalitě bydlelo dost dětí, jaké měly možnosti hraní venku, i to, jaký byl stav a životnost stávajících hřišť v okolí. Výběr probíhal i se zapojením zaměstnanců, místní samosprávy a zájmových skupin. V roce 2013 se společnost Lidl rozhodla změnit podmínky a přenechala výběr lokality veřejnosti, která pro své město nebo městskou část hlasovala na webu a prostřednictvím SMS. Do hlasování se v uplynulých dvou ročnících zapojilo přes čtvrt milionu lidí.

nahled_Rakosnicek_je_maskotem_detskych_hrist_spolecnosti_Lidl
„Velký zájem obyvatel měst o hlasování svědčil o správnosti tohoto kroku. Systém přispěl k větší aktivitě lidí a různých zájmových skupin o problematiku absence dětských hřišť a především jim dal možnost ovlivnit určité procesy v jejich městě. Bylo skvělé sledovat, jak tento společný cíl spojil lidi dohromady,“ dodala Jitka Vrbová. Do projektu se tak často zapojily celé rodiny, angažovaly se zájmové skupiny a hlasování o Rákosníčkovo hřiště podporovala i města.
Slavnostní otevření a oficiální předání Rákosníčkova hřiště městu doprovázel vždy celodenní program se spoustou atrakcí, soutěží, s divadlem nebo třeba s vystoupením Michala z Kouzelné školky. „Vážím si toho, že jsem byl přizván k tomuto velkolepému projektu, který měl srdce. Jak jinak si vysvětlit tolik rozzářených dětských očí při mých vystoupeních a následně na Rákosníčkově hřišti,“ popsal Michal Nesvadba.

Společnost Lidl za projekt Rákosníčkova hřiště získala v roce 2013 šesté místo v kategorii „Společensky prospěšný projekt“ v soutěži TOP Odpovědná firma.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *