Public relations

První ročník PR Summitu hledal uplatnění Public relations v nynějších „turbulentních časech“

21. října 2009 proběhlo v pražském „andel´s hotelu“ setkání zástupců PR agentur, ředitelů a manažerů komunikačních oddělení firem a další odborné veřejnosti. Základním tématem summitu byla otázka, jakou roli dnes hraje na českém trhu Public relations, respektive jakou část „MARCOM koláče si může ukousnout“. Velice zajímavou součástí programu byla kromě vystoupení hlavního řečníka Lou Capozziho, současného prezidenta mezinárodní organizace ICCO, originální soutěž o nejlepší prezentaci „Pecha Kucha“. Závěrem summitu byl vyhlášen historicky první PR manager roku.

Prvního summitu PR v České republice se zúčastnilo více než 170 odborníků. Akci moderovali Pavlína Rieselová, členka Výkonné rady APRA a Michal Vlasák z EURO RSCG Public Relations. V dopoledním bloku vystoupili tři odborníci na komunikaci, kteří pracují pro velké nadnárodní společnosti. Prvním byl Vadim Petrov, General Manager Corporate Affairs Department ze společnosti Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech. Ve své zajímavé prezentaci představil některé komunikační a organizační postupy automobilového výrobce v době „hospodářské krize“, a to především co se týká komunikace uvnitř společnosti.
Alexandra Gjurić, manažerka komunikace a tisková mluvčí ING ČR/SR, komentovala úskalí PR a komunikace vzhledem ke krizi v bankovním sektoru, včetně konkrétních příkladů řešení jednotlivých kauz.
Třetím hostem byl Jakub Hrabovský, PR Manager, Corporate Affairs Vodafone Group, Vodafone UK, který se detailně zaobíral otázkou PR komunikace „on-line“. Jak ze závěrů summitu vyplývá, jde o téma pro PR obor nanejvýš zajímavý a dosud u nás velmi podceňované. Jakub Hrabovský poukázal na mnoho osvědčených technik a mediálních nástrojů, které jsou jeho společností ve světě úspěšně využívané. Mimo jiné jde o využití tzv. internetových sociálních sítí, blogů, komunitních diskusních fór apod.

Hlavním řečníkem summitu byl Lou Capozzi, prezident ICCO a odborník na PR se čtyřicetiletou praxí. Přednesl příspěvek, který nazval „The Conversation Age“. V něm hovořil o nutnosti obousměrné komunikace – „konverzace“ s cílovou skupinou. Několikrát z jeho úst zaznělo, že základem PR komunikace není, narozdíl od reklamy, odeslat sdělení v co největší kvantitě, ale snažit se měnit chování cílové skupiny, vyslechnout její názor a aktivně na něj reagovat.

Velmi zajímavou částí summitu byl popolední blok věnovaný soutěži o nejlepší prezentaci ve stylu Pecha Kucha (tedy krátký rychlý sled „slidů“ s přesně danou délkou). Soutěž moderovala Barbora Tachecí a zúčastnilo se jí pět zástupců agentur a společností. Téma prezentace: „Jak si může PR ukousnout co největší kus koláče MARCOM?“ nejlépe pojednal Václav Pavelka, Managing Partnera Native PR. Odměnou mu bylo nejen první místo, ale také hodnotná cena: „pečené kuře“.

PR summit

Odpolední program vyplnila panelová diskuse odborníků s účastníky summitu. Diskuse se točila opět kolem hlavních úkolů PR v celkovém marketingovém mixu a velmi vzrušeně se na základě dat získaných z průzkumů společnosti GfK debatovalo i tom, kdo a jak služeb PR agentur využívá.

Závěrem summitu byl vyhlášen historicky první PR manager roku. Držitelkou ocenění se stala ředitelka firemní komunikace Dana Dvořáková z Unipetrolu. Z tiskové zprávy cituji: „První ročník soutěže PR Manager roku je společným projektem Asociace PR agentur APRA a společnosti Blue Events. Smyslem udělování ceny PR Manager roku je ocenit práci PR manažerů, ředitelů komunikace a dalších profesionálů v oboru public relations, přispět k většímu zájmu o tuto profesi a napomoci zvyšovat význam řízení interní a externí komunikace pro úspěch každé společnosti.“

V každém případě lze první ročník summitu označit za přínosný a organizačně dobře zvládnutý.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *