banner_left
banner_right
Internet

90 % Čechů nakupuje na internetu

Česká republika je internetovým nákupům nakloněna. Průzkum společnosti MasterCard s názvem MasterIndex ukázal, že na internetu nakupuje většina Čechů. Více jak polovina z nich věří, že nákupy na internetu jsou bezpečné. Nejčastěji se na internetu nakupuje elektronika. Na internetu Češi platí kartou, protože je to především pohodlné a rychlé.

Internetové nákupy si u Čechů získávají stále větší oblibu. „Kromě toho, že většina Čechů používá internet denně (96 %), z našeho průzkumu MasterIndex také vyplynulo, že 90 % z nich na internetu i nakupuje. V rámci těchto transakcí mohou klienti používat platební kartu. Kromě určité technologické úrovně jim karta nabízí i řadu benefitů (slevy, věrnostní programy, pojištění apod.), které je možné využít i u obchodníků,“ hodnotí situaci Tereza Janková, marketingová manažerka, MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

„V březnu 2011 jsme se rozhodli dočasně pozastavit nabídku zasílání zboží BigBrands na dobírku (COD) ve všech zemích, kde působíme. Cílem našeho privátního nákupního klubu je totiž nabízet každý den ty nejzajímavější ceny slavných módních a lifestylových značek, a vysoké náklady na dobírku, kterou jako obchodník nabízíme, by nás nutily zvyšovat všem 600 000 našich zákazníků ceny, což by bylo kontraproduktivní. Společnost BigBrands proto dobírku znovu zavedla až v září 2011, a to takovým způsobem, který zohledňuje její vyšší nákladnost, přičemž zákazníci, kteří používají kreditní karty a bankovní převody včetně s nimi spojeného zabezpečení a pojištění, naplno využívají výhody našich nízkých cen,“ říká Vassili le Moigne, spoluzakladatel společnosti BigBrands a ředitel pro regionální rozvoj.

Češi se nákupů na internetu nebojí

Podle průzkumu MasterIndex považuje internetové nákupy více jak polovina Čechů (53 %) za bezpečné. Nejčastěji si to myslí právě ti, kteří nakupují na internetu frekventovaně (81 %). Ve srovnání se Slováky je přístup k bezpečnosti téměř srovnatelný (56 %). U Chorvatů je přesvědčení o bezpečnosti elektronických nákupů vyšší (76 %). „Bezpečnost internetových plateb garantuje technologie s názvem MasterCard SecureCode. Tato zabezpečovací technologie zajišťuje pohodlným a jednoduchým způsobem bezpečnost držitelům karet během online nakupování a zároveň poskytuje vysoké záruky obchodníkům,“ dodává Janková.

Je pro Vás nakupování na internetu bezpečné?

Je proVás nakupování na internetu bezpečné?

Na internetu nejčastěji nakupujeme elektroniku

Nejčastěji se v České republice na internetu nakupuje elektronika (65 %). Dále se Češi rádi účastní internetových aukcí (40 %) nebo si pořizují oblečení (36 %). České ženy na internetu nakupují nejčastěji elektroniku (52 %) či oblečení (45 %). Muži kromě elektroniky (77 %) a internetových aukcí (41 %) upřednostňují nákup vybavení do domácnosti (32 %).

Co se nakupuje na internetu?

Co se nakupuje na internetu?

Placení kartou na internetu je hlavně pohodlné

Hlavními důvody, proč Češi využívají k on-line nákupům platební kartu, jsou především pohodlí (37 %) a rychlost (29 %). Nejčastěji kartou na internetu platí za lístky na dopravu (autobus, letenky apod.) nebo za vstupenky na kulturní akce.

Proč preferujete platit na internetu?

Společnost MasterCard provádí spotřebitelský průzkum MasterIndex v různých zemích Evropy pravidelně.V roce2010 ho společnost poprvé představila i v České republice. Výzkum byl realizován jako Usage & Attitude studie klientů bank v České republice. Data byla získávána prostřednictvím CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) a také v on-line panelu společnosti GfK s použitím strukturovaného dotazníku. Cílová skupina byla definována jako reprezentativní česká populace ve věku 18-69 využívající služeb bank. Reprezentativnost byla sledována dle pohlaví, věku, regionu a velikosti místa bydliště.
Dotazování proběhlo ve všech regionech České republiky od 6. do 20. června 2011 a celkem bylo provedeno 965 kompletních rozhovorů.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *