Výzkum trhu

Ani špatné počasí neodradí Číňany od cestování na lunární Nový rok

Agentura pro výzkum trhu Synovate, zveřejnila data dokazující, že navzdory velkému mrazu, který v minulých dnech zasáhl Čínu, 39% obyvatel velkých čínských měst stále hodlá na lunární Nový rok vycestovat z města. 53% z těchto cestujících muselo kvůli studenému počasí změnit své plány, ale i tak se snaží ještě odjet, neboť rodina je v tomto období velmi důležitá.

Studie probíhala online během 2. – 3. února 2008 mezi více než 500 čínskými obyvateli ze Šanghaje, Pekingu, Guangzhou a Wuhanu a z dalších okolních měst a ptala se na to, jaký má sníh a zima dopad na cestovní plány a nákupní chování respondentů; stejně tak jako na některé základní postoje k oslavám čínského Nového roku.

Výkonný ředitel čínské pobočky Synovate, Darryl Andrew, řekl, že studie pokryla města, která byla nejvíce zasažena nejhoršími sněhovými bouřemi, které Čína za posledních padesát let zažila.

„Tento výzkum jsme provedli online, abychom pro naše klienty získali okamžité výsledky. Jsme společnost, která pracuje s marketéry, takže jsme si dali za cíl, zjistit něco víc o spotřebitelském myšlení. Rychlost návratnosti je důležitá, protože shromažďuje prožitky a postoje téměř ve chvíli, kdy se dějí,“ dodal.

Číňané jedou na Nový rok domů

  • 61% neplánuje cestovat během lunárního Nového roku a 52% z těchto lidí necestuje kvůli špatnému počasí
  • 61% neuvidí na Nový rok jednoho nebo více členů rodiny– toto číslo je nejvyšší v Guangzhou. Právě tam dvě třetiny respondentů opomenou návštěvu svých blízkých. To je pravděpodobně zapříčiněno kombinací disproporce nelokálních rezidentů s rodinou mimo Guangzhou a vládním programem radícím necestovat v tento čas.

Názor na sníh a mráz
Studie se také ptala lidí, co si myslí o studeném počasí a o sněhu.

  • 16% souhlasilo, že studené počasí je pro ně novinka a užívají si ho. Jedna třetina ale uvádí, že nesnáší studené počasí a zůstanou uvnitř, jak to jen bude možné. Lidé z Šanghaje se většinou na sněhu dobře baví. V Guangzhou to však mají nejtěžší, neboť 47% tamních respondentů sníh a zimu nemá rádo
  • 36% Číňanům se toto počasí nejdříve líbilo, ale nyní ho už mají dost. 16% dokonce uvádí, že je takové počasí děsí. Nejvíce se obávají obyvatelé Pekingu, kde 21% přiznalo znepokojení
  • Pouze jeden z pěti Číňanů neviděl za poslední dva týdny sníh. 27% říká, že ho viděli a líbí se jim a 13% lidí si ho užívá natolik, že si šli ven hrát. Sníh si opět nejvíce užívali v ulicích Šanghaje, kde dvě třetiny uvedli, že si bílou pokrývku na svém městě užívají
  • Obyvatelé Wuhanu se zdají být nejvíce objektivní. 38% souhlasí, že život a práce jde dál, ať sněží nebo ne, což je nejvyšší míra souhlasu s tímto výrokem. Dalších 24% obyvatel Wuhanu souhlasí, že sníh nesnášejí. Právě oni ho pravděpodobně měli více než většina ostatních respondentů

Zůstat v teple: Spotřebitelské nákupy a úmysly nakupování
Synovate se zeptal čínských spotřebitelů z velkých měst na to, co si koupili, aby čelili zimě.

  • Dvě třetiny Číňanů si během tohoto chladného období koupily teplé oblečení , včetně 80% obyvatel Wuhanu a 81% obyvatel Guangzhou
  • Třetina čínských spotřebitelů si kvůli počasí koupila další přikrývky. Opět vede Guangzhou s 45% obyvatel, kteří si koupili deku
  • 31% nakoupilo jídlo navíc speciálně pro tyto podmínky (mimo obvyklého slavnostního jídla pro oslavu lunárního Nového roku). 51% obyvatel Wuhanu se pro jistotu zásobuje
  • 30% koupilo topení, ve formě kamen, dřeva, uhlí a jiných paliv
  • 22% koupilo novou obuv, včetně 33% obyvatel Wuhanu
  • 19% koupilo vodu a nápoje
  • Pouze 7% koupilo nové svíčky a 6% nové baterie
  • 21% nekoupilo nic navíc a říkají, že vše zůstalo při starém

Studie se také ptala, co lidé plánují koupit během příštích dvou týdnů, aby jim to pomohlo zdolat nepříznivé počasí.

  • Tři z pěti Číňanů stále plánují nakoupit zboží, které by jim pomohlo proti velkému mrazu
  • Celkem 38% říká, že koupí více teplého oblečení – v Guangzhou je to až 49%
  • 31% nakoupí další jídlo.
  • 21% plánuje udržet své nohy v teple, tudíž budou kupovat novou obuv.
  • 19% nakoupí vodu navíc a 18% více výrobku pro zahřátí

Číňané důvěřují novému roku krysy
Navzdory zimě je lunární Nový rok největším čínským svátkem, který znamená nejdelší volno, ale i největší oslavy roku. Synovate se tedy zeptal, co od nového roku Číňané očekávají.

  • Když jsme se zeptali na míru optimismu, s kterou směřují Číňané do Nového roku krysy, 46% uvedlo, že tento rok pro ně bude ještě úspěšnější než byl rok prasete; 44% neočekává větší prosperitu; a pouze 9% řeklo, že se cítí trochu nervózní z toho, co by nový rok mohl přinést.
  • Největší sebedůvěra převládala v Pekingu – 55% respondentů tam očekává větší prosperitu. Toto může být důsledkem konání Olympijských her.
  • 49% neočekává červené balíčky, ale mezi 51% těch, kteří je očekávají, 13% očekává více peněz než dostali minulý rok. 24% očekává stejně a 14% očekává méně.
  • 73% uvedlo, že dají červené balíčky, a v nich bude 30% dávat víc peněz než vloni
  • Na základě vyššího procenta dárců červených balíčku a zvyšující se částce v nich, lze předpokládat milé překvapení pro obchodníky. Tuto skutečnost může mít za následek menší „Baby boom“, který nastal v roce prasete. Prase jako znamení zvěrokruhu je v Číně velmi oblíbené, což měla za důsledek zvýšenou porodnost. Tradičně, novorozené děti dostávají červené balíčky (dané jejich rodičům, aby se o ně starali).
  • 83% říká, že studené počasí nesníží obnos peněz, který se dává do „lai see“, což znamená, že alespoň jeden aspekt čínského Nového roku je relativně imunní vůči zimě.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!