Únorové investice do reklamy u TOP 10 produktových kategorií, vybraných dle celkového objemu alokovaných prostředků, ve srovnání s minulým rokem vzrostly. Největším podílem se zvýšily v produktové kategorii Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin. Naopak největší propad ve srovnání s uplynulým rokem zaznamenala kategorie Detergenty a čisticí prostředky. Žebříčku TOP 10 vévodí kategorie Osobní automobily. Porovnání reklamních investic vychází z monitoringu společnosti Admosphere.
Investice do reklamy se v únoru 2011 oproti únoru loňského roku navýšily. Největší skok zaznamenala produktová kategorie Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin, kde došlo k růstu výdajů do reklamy o více než 59 %. Výrazně zvýšily své reklamní útraty i firmy zařazené v kategoriích Hobby, potřeby pro kutily (44,7 %) a Bankovní a spořitelní služby (33,7 %).
Uspořit na reklamě se oproti únoru loňského roku rozhodly společnosti spadající svou produkcí do kategorií Detergenty a čisticí a lešticí prostředky (39,3 %), Vitamíny, minerály, potravinové doplňky (11,8 %) a Osobní automobily (9,6 %).
Navzdory tomu, že kategorie Osobní automobily snížila své investice o více než 38 milionů, stále se v hodnocení top kategorií drží na prvním místě. Druhou příčku obsadily Parfémy a toaletní přípravky, třetím v pořadí jsou Bankovní a spořitelní služby.
Všechny z produktových kategorií umístěné v TOP 10 překročily hranici 100 milionů korun.
Údaje vycházejí z monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere. Investice jsou vyhodnocovány na základě ceníkových cen.
Ačkoli společnost Admosphere monitoruje naprostou většinu relevantních médií, rozsah monitoringu neustále rozšiřuje. Z toho důvodu byla do srovnání zahrnuta pouze média, která byla monitorována v obou porovnávaných obdobích.
Graf 1: Meziroční srovnání TOP 10 produktových kategorií z února 2011