Reklama

AKA vstupuje do roku 2017 s velkými plány

Plán aktivit Asociace komunikačních agentur slibuje výrazné oživení činnosti nejvýznamnějšího profesního sdružení reklamního průmyslu na tuzemském trhu. Hned v lednu lze očekávat souhrnnou zprávu AKA o stavu české reklamy.

Orgány AKA schválily rozpočet a plán na rok 2017. Po letech se znovu vydá AKA ročenku, která bude obsahovat profily členů a současně reflektovat to nejpodstatnější v oboru za uplynulý rok. Ještě předtím bude AKA prezentovat svůj pohled na stav a trendy v české reklamě. Chce připomenout, že reklama a komunikace je důležitou součástí kreativního průmyslu, ačkoli takto není často vnímána. Komentovat dění v branži bude AKA také v průběhu roku půlroční zprávou, ad hoc komentáři opřenými o exkluzívní průzkumy nebo na svém twitterovém účtu.

K oslovení mladých talentů znovu využije formát, který si některé agentury vyzkoušely už letos – nAKAfe – den otevřených dveří agentur. Letos do agentur zavítali desítky mladých zájemců o nejrůznější profese od technických přes ekonomické až ke kreativním.

Metodika zadávání veřejných zakázek v oblasti komunikace a marketingu

Po novém roce AKA představí Metodiku zadávání veřejných zakázek v oblasti komunikace a marketingu, upravenou podle podmínek novely zákona. Tendrování obecně by měl zefektivnit praktický manuál, který naváže na aktivitu Férový tendr.
Zásadním redesignem projde soutěž efektivity EFFIE. Od pravidel pro hodnocení, přes následné vzdělávací aktivity až po novinky na závěrečném slavnostním večeru.

„Vzestup poptávky pro profesionálních službách může potvrdit jarní výzkum hodinových sazeb vybraných profesí, stejně jako neveřejný platový průzkum mezi členy asociace. Širší pohled na poptávku a nabídku pracovních specializovaných profesí nabídne studie Pracovní trh v reklamě.

„Už dnes registrujeme vzestup poptávky, ceny práce a poplatků za služby. Výzkum by měl uvedený trend potvrdit. Otázka je, v kterých profesích se projeví nejvíce,“ říká výkonný předseda AKA Marek Hlavica.

K posílení vnímané hodnoty služeb členských agentur přispěje také dlouho odkládaná certifikace kvality členských agentur.
„Všechny plány asociace jsou založeny na úspěšném završení letošního roku. Rozpočtově skončí AKA a její servisní organizace ARAs v mírném přebytku, personálně se podařilo stabilizovat aparát AKA. Řada členů se chopila iniciativy v pracovních skupinách své projekty. Jednotlivé sekce přinášejí projekty, ze kterých profitují i ostatní členové,“ doplňuje Hlavica.

Příkladem je osvědčená a vyhledávaná Digitální akademie (sekce digitálních agentur AKA), podpora v oblasti výzkumu a sdílení dat (ASMEA), aktivity kolem IMC Award a představování novinek v oboru aktivačních kampaní na PIAF (sekce aktivačních agentur).

Čtěte také