banner_left
banner_right
Internet

Měsíční zpráva o českém internetu – Květen 2011

Vývoj návštěvnosti

Podle výzkumu NetMonitor navštívilo stránky zapojené do projektu NetMonitor v květnu celkem 5.945.253 reálných uživatelů z ČR (10+), o 0,1 % více než v předchozím měsíci. Online čtenáři si zobrazili 7,17 mld. stránek, o 3,8 % více než v dubnu. Průměrně si každý návštěvník internetu zobrazil 1.206 stran.

Průměrný uživatel věnoval online 26 hodin a 13 minut, o 1 hodinu a 16 minut více než předchozí měsíc. V meziročním srovnání strávil uživatel na internetu v průměru o 1 hodinu, 39 minut a 45 sekund méně než v květnu 2010.

Online TOP

V květnu vypadala situace na TOP pozicích následovně:
Celkový trh vykázal meziměsíční 0,1% růst a 6,7% růst ve srovnání s květnem 2010. Téměř u všech médií v květnové TOP 20 došlo mírnému nárůstu návštěvnosti. Z TOP 20 nejvíce poskočila návštěvnost serverům sport.cz (+36,4 %) a počasí.cz (+17,7%).

Do TOP 20 se v měsíci květnu zařadily stejné servery jako v předchozím měsíci. Na prvních místech zůstávají silní hráči na trhu – seznam.cz, novinky.cz, idnes.cz a centrum.cz, z nichž pouze centru mírně poklesla návštěvnost. Pozice v žebříčku si vyměnily servery super.cz a stream.cz na 5. a 6. místě a zbozi.cz a blog.cz na 10. a 11.místě. V žebříčku směrem nahoru poskočily servery prozeny.cz, heureka.cz, počasí.cz a mírně poklesly aukro.cz, nova.cz, lide.cz a blesk.cz. Pořadí ostatních serverů ve srovnání s minulým měsícem zůstává nezměněné.

V datech ARBOinteractive nejsou zahrnuty statistiky zastupovaného serveru Facebook.com. Na Facebook bylo v květnu registrováno 3.248.760 uživatelů z ČR (Zdroj: Fejsbucek.cz, květen 2011). Tito uživatelé si na Facebooku zobrazili 3,7 miliard stránek a průměrně strávili na stránkách 21 minut a 40 sekund. (Zdroj: Google Ad Planner, červen 2011)

Skokani měsíce

Z tabulky „skokanů měsíce“ můžeme vysledovat následující trendy:
Vzhledem ke květnovému mistrovství světa v ledním hokeji na Slovensku dominovaly tabulce TOP skokanů měsíce května servery se sportovní a především hokejovou tématikou. Další silně zastoupenou skupinou serverů byly servery cestovní a weby o počasí.

Nejvíce směrem nahoru v návštěvnosti poskočil server zajezdy.cz, a to o 109,2 %. Na druhém a třetím místě se umístily hokejové servery hokejportal.cz (+83,5 %) a hokej.cz (+75,8 %). Ze sportovních serverů se dále umístily sportovninoviny.cz a sport.cz. Se 75,5% skokem skončil na 4.místě tabulky TOP skokanů portál rádia F1 frekvence1.cz. a hned za ním magazín Vodafonu cilichilli.cz (+66,3 %). Z rádií uspěl na 17.místě také server rádia Evropa 2 evropa2.cz s 36% růstem návštěvnosti.

Z cestovních serverů se do TOPky zařadily invia.cz, dokempu.cz a raft.cz. Portály o počasí, které zaznamenaly nárůst návštěvnosti byly in-pocasí.cz, meteocentrum.cz, e-pocasi.cz a meteopress.cz.

Z ženských serverů byl v měsíci květnu úspěšný jen portál dokonalazena.cz (+44,1 %), ze serverů pro studenty ctenarsky-denik.cz. V TOPce skokanů měsíce jsou zastoupeny i finanční servery insolvencni-rejstrik.cz a peníze.cz a portál informující o firmách inform.cz.

Reklamní online investice

V květnu zadavatelé za internetovou reklamu zaplatili 376,5 milionů Kč (v hrubých cenách). Na online médiích TOP hráčů (Seznam.cz, Centrum Holdings a MAFRA) skončilo 73,9 % těchto rozpočtů. Celkový objem investic meziměsíčně vzrostl o 14,7 %, inzerenti za reklamu vydali o 48,3 miliónů více než v dubnu. V meziročním vyjádření (květen 2010 vs. květen 2011) došlo k poklesu o 17,1 %. Podle produktové segmentace byly v květnu nejaktivnější následující sektory zadavatelů:
1) Z.100.3. Široký sortiment (7,55 %)
2) E.29.1.1.2. Nižší střední, střední a vyšší střední automobily(3,88 %)
3) P.79.1.1. Last Minute, First Minute zájezdy (2,96%)
4) E.29.1.6. Ojetá motorová vozidla (2,88 %)
5) H.41.1.2. Prodej (2,38 %)
V minulém měsíci táhly internetovou reklamu nejvíce produktové kategorie: Široký sortiment; Nižší střední, střední a vyšší střední automobily a Úvěry, obchodní úvěry.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR / MEDIARESEARCH, 01/2009-05/2011

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *