banner_left
banner_right
Internet

B2B tržišti se v Čechách daří

Největší internetové B2B (business to business) tržiště v Čechách www.abc.cz provozované společností ABC Českého Hospodářství a. s. dosáhlo v letošním roce rekordní návštěvnosti a počtu aktuálních nabídek a poptávek z Čech i ze zahraničí. Tento fakt dokazuje, že segmentu B2B se na českém internetu daří velice dobře a předjímá tak trend obchodování i do budoucna.

www.abc.cz je B2B tržiště s nejdelší tradicí na českém internetu. Po katalozích obchodních kontaktů v tištěné podobě a na CD-ROMu již od roku 1997 provozuje ABC Českého Hospodářství internetový portál, který zprostředkovává obchodní příležitosti z ČR i ze zahraničí. Kromě aktuálních nabídek a poptávek poskytuje taktéž živou, obchodníky prověřenou, databázi více než 30 000 firem a také seznam právě probíhajících veřejných zakázek a tendrů u nás i v zahraničí.

O úspěchu tohoto systému svědčí především konkrétní čísla. „Měsíčně evidujeme na našich stránkách až 50 000 návštěvníků,“ říká projektová manažerka Ing. Lucie Vojtová. „Vzhledem k tomu, že se jedná o B2B tržiště v České republice, je toto číslo hodně vysoké. Od spuštění systému Poptávek a nabídek v roce 2002 vzrostla během těchto 4 let návštěvnost našich stránek téměř desetinásobně,“ dodává Vojtová.

Hlavním ukazatelem úspěšnosti serveru je však vedle návštěvnosti konkrétní počet vložených poptávek a nabídek, které jsou každý den aktualizovány. Za dobu fungování této služby jich bylo zpřístupněno více než 100 000. ABC Českého Hospodářství nespoléhá pouze na internetovou prezentaci, ale aby se nabídka či poptávka dostala až ke klientovi, každý den distribuuje zaregistrovaným uživatelům mail s aktuálními nabídkami a poptávkami z konkrétních oborů podnikání. Do letošního března se zaregistrovalo okolo 23 000 uživatelů a každý den přibývají další.

Klient se tak nemusí o nic starat, systém ABC Českého Hospodářství dovede jeho zakázku až k úplnému konci. Stačí vložit nabídku či poptávku. Okamžitě následuje proces automatického zařazování. Pokud tedy někdo například shání výrobce speciálních folií, nabídka se mu krátce po zadání objeví v emailu. Odpadá mu tak každodenní prohlížení mnoha internetových stránek. Stejně tak klient, který vloží do systému svoji nabídku, má jistotu, že se dostane přímo ke svým potenciálním zákazníkům. Např. v měsíci březnu letošního roku uveřejnil určitý klient 14 nabídek a jeho efekt lze shrnout v těchto číslech: kontakty na tuto firmu se zobrazily 5 200 x v Obchodních kontaktech, nabídky (14) shlédlo 14 000 návštěvníků na webu ABC a 68 000 lidem byl rozeslán email s touto nabídkou či poptávkou . To znamená, že jedna nabídka oslovila v průměru 4 800 firem. Zde je jednoznačně vidět výhoda B2B tržiště ABC. Za minimální náklady, pracovní úsilí a zejména v krátkém čase se dostane poptávka či nabídka k těm, kteří o ni mají opravdu zájem.

„Největší zájem o obchodování prostřednictvím internetu mají dlouhodobě firmy z oborů stavebnictví, strojírenství, hutnictví,“ konstatuje Lucie Vojtová. „Na dalších místech se objevují finanční služby a reality, dále obchod s nábytkem a doprava. První místa se dlouhodobě nemění, ale lze vypozorovat trend, kdy se vedle průmyslových oblastí začínají objevovat i firmy se spotřebitelským zbožím a službami,“ dodává Vojtová.

– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *