Komunikace

S úsměvem jde líp i reklama

Blíží se konec roku, tedy si můžeme dovolit menší shrnutí a ohlédnutí. Například za reklamou, která v poslední době pobavila či jinak zaujala – nadsázkou, nevšedností či hravostí.

Nepřehlédnutelnou reklamou poslední doby je skok autem z věže do bazénu. Viz například zde: www.tvspoty.cz/ford-b-max-skok-otevrenym-autem-do-bazenu. Reklama je skutečně originální a zjevně má nějaký hlubší záměr, obzvlášť proto, že podobné cesty vzduchem má Ford i v jiných spotech. Viz například zde: http://www.auto.cz/video-ford-fusion-umi-letat-v-nove-reklame-71210 . Sice nevím, zda bych osobně auto takto kdy využil, ale jistě si ho rád prohlédnu, až ho uvidím na ulici stát na čtyřech kolech…

Z automobilového průmyslu je i spot na nový VW Golf. Viz: www.tvspoty.cz/volkswagen-golf-vii-spolehlivost-po-sedm-generaci . Zde je sice skutečně efektní hra s vodní tříští, ale zrovna geniální nadsázkou se tyto efekty nazvat nedají. Myslím, že například dřívější téma „kolik generací bylo v Golfu počato“ mělo větší vtip i výpovědní / persvazivní hodnotu…

Skoky jsou motivem více reklam. Například skoky na lyžích společnosti T-Mobile, viz www.tvspoty.cz/t-mobile-skokani-skok-do-medaili. Je to sice opět koncipováno jako propojená dlouhodobá multikanálová kampaň s množstvím vtipných hlášek a gagů, ale… Již jsme myslím viděli od „růžového“ operátora i větší pecky, co se týče invence.

A stejně tak i od jeho konkurenta – Vodafonu. Pavel Liška je sice celkem vtipný, situace i gagy jsou často velmi dobře „promakané“, ale i tak jde o trochu moc „lidovou“ zábavu. Posuďte sami: www.tvspoty.cz/vodafone-pavel-liska-ma-projev-na-vanocni-besidce. A co teprve, když to srovnáme s předchozími kampaněmi. U Vodafonu například s jedinečnou: www.youtube.com/watch?v=Oux_-mAceGw a u T-Mobilu třeba s: www.youtube.com/watch?v=IydS8jHvVvY.

Sice se těžko hodnotí, když nemám zadání ani požadavky na kampaň, ale z nezasvěceného pohledu mi současné kampaně obou operátorů lehce splývají. Nejspíš právě tou snahou pobavit lehce přiblblým dějem a ještě přiblblejšími aktéry. A nejasný zadavatel / společnost / produkt není dobrý u žádného zadání…

Vtipem se snaží prosadit také série spotů na Fio banku. Viz třeba zde: www.tvspoty.cz/fio-banka-jirka-madl-plati-ucet-na-baru. Stejně jako je tomu u některých dalších společností, které mají ve firemních barvách zelenou. Například zde: www.tvspoty.cz/air-bank-odpusteni-splaceni-je-bomba. Zjevně dnes platí: zelená, neokoukaná, svěží = svěží přístup, vtip a mládí. Možná roste nová generace zelených, svěžích a moderních klientů. Já osobně oceňuji již starší série na služby Komerčky. Viz například zde: www.youtube.com/watch?v=XZuLR7HoCz0

Velmi kontroverzní a nepříliš vtipná mi přijde reklama na Nivea for men, česky stručně přeloženo: „Zapařte jak chcete – ráno použijte Niveu a s čistou hlavou do práce“. Viz zde: www.youtube.com/watch?v=gIF9L7vINpc. Inu, nevím, nevím, jestli je to tak snadné…

A nakonec, jak jinak. Vánoce jsou za rohem, tedy dva tradiční spoty, bez kterých se již „neobejdeme“. Prvním z nich je od mega koncernu Coca-Cola. Reklama jde stejnou mega cestou, tedy s mega Santa Clausem. Viz například zde: www.tvspoty.cz/coca-cola-pro-ty-kteri-neveri-vanoce-2012. Mega byl jistě i rozpočet, ale určitě mi dáte za pravdu, že český výrobce obdobného nealkoholického nápoje je i s nízkonákladovou reklamou skutečně daleko před Santou. Viz třeba zde: www.tvspoty.cz/kofola-vanoce-a-zlate-prasatko. Prostě nestárnoucí klasika…

Tedy mnoho inspirace a nápadů do roku 2013!

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *