banner_left
banner_right
Průmysl

Český Siemens vyrábí vlaky pro Švýcarsko

2. prosince 2005 byla na hlavním nádraží v Curychu veřejnosti poprvé představena dvoupatrová vlaková jednotka společnosti Siemens pro Švýcarské spolkové dráhy (SBB). Siemens dodá SBB 35 moderních elektrických vlaků pro příměstskou dopravu v celkové hodnotě 447 milionů švýcarských franků (přibližně 8,5 miliardy českých korun). Soupravy se z velké části vyrábí v České republice ve výrobním závodě společnosti Siemens na pražském Zličíně.

Dvoupatrová elektrická jednotka je vyrobena ze svařované oceli. V České republice se kompletně vyrábí čelní vozy, u obou vložených vozů zhotovuje výrobní závod v Praze na Zličíně hrubé stavby, lakování a částečně konečnou montáž. Ostatní práce na soupravě probíhají u švýcarského partnera firmy Stadler Rail AG.

Nové kolejové vozidlo zvýší cestovní komfort a umožní rozšíření kapacit na síti příměstských drah. Hnané vlakové jednotky jsou sériově vybaveny klimatizační jednotkou a informačním systémem pro cestující. Svou nízkopodlažní konstrukcí plně vyhovují požadavkům na přepravu tělesně postižených a umožňují pohodlné nastupování a vystupování cestujících. „Těšíme se na dobu, kdy tyto moderní vlaky vyráběné v České republice budou používat i čeští cestující“, řekl k prvnímu představení jednotek veřejnosti Ing.Jan Maj, ředitel divize Transportní systémy společnosti Siemens v České republice a jednatel výrobního závodu Siemens Kolejová vozidla.

Po premiéře v Curychu podstoupí vlaková souprava zátěžovou klimatickou zkouškou ve zkušebním středisku Rail Tec Arsenal ve Vídni. Následně Spolkový drážní úřad vystaví jednotce osvědčení o provozuschopnosti. Po zkušebních jízdách v okolí Curychu začátkem roku 2006 budou nové elektrické jednotky od května 2006 nasazeny do provozu na lince S14. V rámci nového jízdního řádu pro rok 2006 budou všechny do té doby schválené elektrické dvoupatrové jednotky nasazeny v provozu na S5. Po dodání všech 35 čtyřdílných souprav bude dle předpokladů 20 jednotek v provozu na S5 a 15 se nasadí do provozu na S7.

Zástupce SBB Benedikt Weibel na adresu cestujících příměstskou dopravou prohlásil: „Mnozí mohou Curychu jen závidět jeho příměstskou železniční sít a rozsáhlou a úplnou nabídku veřejné hromadné dopravy.“ V průběhu roku 2006 SBB rozhodne o objednávce dalších 25 elektrických dvoupatrových jednotek.

– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *