Výzkum trhu

Co-brandové platební karty jsou pro Čechy stále záhadou, výhody je ale lákají

Podle průzkumu společnosti MasterCard většina Čechů stále netuší, co jsou co-brandové platební karty a jaké výhody jim mohou přinést. Co-brandové platební karty přitom představují formu věrnostního programu, díky němuž může držitel karty získat nejrůznější bonusy či slevy. Poté, co byli respondenti seznámeni s výhodami co-brandových karet, uvádějí, že by byli ochotni platit za její držení v průměru 80 Kč měsíčně, což je více, než je průměrná hodnota poplatků na českém trhu. Čtvrtina respondentů současně uvádí, že by je takový druh karty motivoval k častějším platbám.

Přestože co-brandové platební karty představují jeden z dynamicky se vyvíjejících segmentů platebních karet, jen 35 % Čechů ví, co si pod tímto pojmem představit. Vyplývá to z průzkumu společnosti MasterCard, který byl zaměřen na používání a znalost co-brandových platebních karet a jejich výhod.

„Co-brandové karty patří nejen ve světě, ale i v České republice mezi významný segment platebních karet. Realizovaný průzkum nám však ukazuje, že většina Čechů tento produkt dostatečně nezná a nejsou si vědomi výhod, které díky používání takových karet mohou získat,“ uvedl Ján Čarný, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Ukrajinu. „Jednou z priorit společnosti MasterCard je podpora rozšiřování funkčnosti platebních karet a také nabídky služeb jejich držitelům, což umožňuje právě segment co-brandových platebních karet. Další prioritou je pro naši společnost také edukace držitelů platebních karet s cílem, aby mohli efektivně využívat všech výhod, které tyto produkty nabízejí,“ dodal Ján Čarný.

Nejvíce respondentů by chtělo takovou co-brandovou kartu, díky které by měli možnost slev na telekomunikační služby, přístup k různým spořícím programům, slevy na pohonné hmoty u partnerských benzinových stanic či možnost sbírat body, které později mohou proměnit za konkrétní zboží či službu. Nejmenší zájem projevovali dotazovaní o programy spojené s neziskovými organizacemi a o věrnostní programy s leteckými společnostmi.

Poté, co byli respondenti seznámeni s výhodami co-brandových karet, uvedlo 25 % z nich, že by je takový druh karty motivoval k častějším platbám a svou kartu by tak používali mnohem více.

Respondenti průzkumu byli zároveň dotázáni, kolik by byli měsíčně ochotni zaplatit za vedení co-brandové karty. Průměrná částka, které by se vzdali, aby tak měli přístup k výhodám co-brandových karet, činila 80 korun za měsíc. Skutečné průměrné poplatky za co-brandové karty jsou na českém trhu v mnoha případech nižší, což ukazuje na potenciál tohoto segmentu.

Zdroj: Průzkum MasterCard, počet respondentů: 846, prosinec 2007

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!