Marketing

Veletrh Reklama, Polygraf je plnoletý

Již za několik týdnů, konkrétně 23. března, se otevřou brány holešovického výstaviště a začne osmnáctý ročník největšího veletrhu reklamních služeb ve střední Evropě – Reklama, Polygraf. Organizátoři letos připravili několik zajímavých novinek, které by měly zaujmout jak vystavovatele, tak návštěvníky.

Veletrh Reklama, Polygraf si za sedmnáct let své existence vybudoval silnou pozici ve veletržním kalendáři evropských akcí. Během své existence přitahuje každoročně do Průmyslového paláce na výstavišti v pražských Holešovicích více než dvě stovky vystavovatelů a na 10 tisíc návštěvníků především z řad výrobců reklamy a marketingových pracovníků, kteří naopak výrobu reklamy, dodávky dárkových předmětů a další marketingové služby požadují. Veletrh slouží jako místo, kde se každoročně představuje to nejlepší z oborů digitálního tisku, světelné reklamy, dárkových předmětů, polygrafie, reklamních nosičů, POP/POS a dalších služeb, které souvisejí s výrobou reklamy a jejím uplatnění v marketingové komunikaci. Veletrh je rozdělen do tří křídel Průmyslového paláce – levého, pravého a střední haly.

Levé křídlo přitahuje pozornost zájemců o výrobní část procesu. Svoje místo zde mají vystavovatelé, představující nabídku technologií a materiálů pro výrobu reklamy. Tato část, nazývaná často signmaking, představuje digitální tiskárny, řezací plotry, gravírovací stroje nebo frézy, na straně materiálů pak papíry, fólie nebo plastové desky. Pro zadavatele reklamy zde existuje mnohá inspirace, zejména pro vylepšení vnějšího obrazu firemní identity. Zjistí zde, proč by měli investovat například do polepu firemních automobilů, jak označit efektivně provozovny, nebo jak vylepšit orientaci v rámci kancelářské budovy nebo výrobního závodu. V levém křídle také najdou místo prezentace členů Sdružení dodavatelů pro signmaking ČR.

Pravé křídlo Průmyslového paláce je zejména vyhrazeno dárkovým předmětům, tedy hotovým reklamním produktům, například oblíbeným flash diskům, deštníkům, textilu, ale i luxusním dárkům v podobě sad na golf nebo značkovým perům. Vše je samozřejmě možné potisknout logem firmy a dalšími informacemi podle přání zadavatele. Kromě toho zde ale budou svou nabídku prezentovat i výrobci POP/POS, tedy produktů podpory prodeje. Už tradičně se zde nachází POPAI Zóna, tedy prezentace členů této oborové asociace. V pravém křídle také našel už tradičně místo doprovodný program veletrhu, tedy tradiční série přednášek a workshopů na témata, souvisejících se zaměřením veletrhu. Pravé křídlo také hostí novou součást veletrhu, zaměřenou na stále oblíbenější marketingový nástroj, event marketing. Na jednom místě tak bude k vidění cílená prezentace pro event agentury, kongresová centra, hotely a poskytovatele eventových služeb.

Střední hala pak ukáže polygrafické vybavení, tedy tiskařské stroje a obalovou techniku. Kromě toho zde proběhne hned první den veletrhu konference společnosti 3M a německého institutu SEV, zaměřená na polep automobilů grafickými fóliemi. Specialisté z nezávislého institutu SEV jsou obecně považováni za jedny z největších specialistů na polep vozů. Společně se svými hosty zde Divize komerční grafiky společnosti 3M Česko provede největšími úskalími a nejčastějšími chybami při polepech automobilů a poradí, jak se jim vyvarovat na cestě k dokonalému výsledku. Konference je určena, jak profesionálům, kteří si chtějí zopakovat a vylepšit své dovednosti, tak pro začínající aplikátory, kteří se teprve s fóliemi a technikou lepení seznamují. Konference proběhne první den výstavy 23. 3 . 2011 ve střední hale Průmyslového paláce. Na konferenci je nutná akreditace, další informace naleznete na www.reklama-fair.cz .

Druhý den veletrhu můžete navštívit další prezentace v režii 3M Česko s názvem Projekce naopak – Vikuiti a Lepení v reklamním průmyslu.

Kromě tradičních vystavovatelů lákají organizátoři i na další aktivity v rámci doprovodného programu. V pravém křídle se Vám představí špičkoví čeští a zahraniční odborníci reklamního trhu a seznámí Vás s aktuálními trendy v jednotlivých oblastech marketingové komunikace. Auditorium ve střední hale je určeno printovým odborníkům, protože zde se budeme zejména věnovat problematice tisku. Mezi témata, která pro Vás připravujeme najdeme například „Kniha nebo elektronický papír“ nebo „Ofsetový versus digitální tisk“. Ve foyer veletrhu pak již tradičně budete moci shlédnout přihlášené práce soutěže Český direkt & Promo, který organizuje ADMAZ (Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu).  Vítězové jednotlivých kategorií porovnají úroveň v soutěži IMC European Awards v rámci nejlepších projektů z celé Evropy

Veletrh bude také místem představení nejlepších prací několika oborových soutěží:

Již po osmé se na veletrhu budou prezentovat soutěžní práce Duhového paprsku. Do pěti kategorií soutěže Duhový paprsek – světelná reklama, outdoor, indoor a mobilní reklama a také POP/POS reklama – se v letošním roce opět přihlásilo několik desítek zajímavých singmakingových realizací.

Soutěž reklamních a dárkových předmětů Hvězda 3D reklamy vstoupila do druhého desetiletí své existence s několika novými kategoriemi. První z nich je „Kategorie ročníku“, v níž soutěží pivní sklenice. Garanci nad touto kategorií převzalo Sdružení přátel piva. Byla také vytvořena kategorie „Hvězdná brána“, do které může stejný subjekt přihlásit pouze jedinou soutěžní práci. Také přibyla kategorie „3DR hi-tech“, která je určena pro předměty či soubory předmětů vyznačující se technologickou zajímavostí či novinkou.

Jedním z doprovodných programů veletrhu Reklama – Polygraf je také vyhlášení 11. ročníku prestižní soutěže Kalendář roku, tradičně jedné z nejnavštěvovanějších součástí veletrhu. Ve foyer veletrhu si můžou návštěvníci prohlédnout všechny přihlášené kalendáře.

– red –

Čtěte také