banner_left
Internet

Aktivita cestovních kanceláří a prodejců zájezdů na vyhledavači Google

Výkonnostní agentura Performics již několik měsíců prostřednictvím vlastního nástroje Benchtools sleduje aktivitu cestovních kanceláří a klíčových prodejců dovolených na českém internetu, konkrétně na vyhledavači Google. Nejlépe optimalizované webové stránky pro přirozené vyhledávání byly v květnu a červnu Invia.cz, co se týče placených odkazů, tak nejvíce se zobrazoval web Zajezdy.cz.

Agentura Performics na vyhledávači Google prostřednictvím svého patentovaného nástroje Benchtools sledovala v období od 1. 5. do 30. 6. 2013 aktivity SEO (Search Engine Optimization – optimalizace pro vyhledávače) a SEM (Search Engine Marketing – placená reklama ve vyhledávačích) na klíčová hesla týkající se dovolených a cestování, konkrétně: cestovní agentura, cestovní kancelář, last minute, ubytování, zájezdy, dovolená, ck a moře. Pro představu v roce 2012 se po internetu prodalo více než 50 % všech zájezdů.

Celkově na výše uvedená hesla mají nejlépe optimalizované (SEO) webové stránky pro přirozené vyhledávání tyto cestovní kanceláře / prodejci zájezdů: Invia.cz (míra zobrazení na první straně Google 77,8 %), Blue-style.cz (míra zobrazení na první straně Google 58,4 %), Fischer.cz (míra zobrazení na první straně Google 47,9 %), Eximtours.cz (míra zobrazení na první straně Google 42,1 %) a Firotour.cz (míra zobrazení na první straně Google 36,2 %).

Co se týče placených odkazů (SEM) je pořadí zobrazení v prémiových pozicích na Google na daná hesla následující: Zajezdy.cz (45,5 %), Invia.cz (41,6 %), Travelportal.cz (33,7 %), Dovolena.cz (22 %) a Airstop.cz (14 %).

„Námi získaná data vypovídají o skutečnosti, že do reklamy ve vyhledavači Google investují i menší společnosti, v tomto případě prodejci zájezdů. Je to díky tomu, že investice nemusejí být za každou cenu vysoké a jejich návratnost je lehce spočítatelná, obzvláště v případě přímého prodeje zájezdů prostřednictvím webu. Přesto hlavní hráči na trhu logicky zastávají přední pozice, které obnášejí větší finanční investice,“ říká Tomáš Varga, ředitel agentury Performics a dodává: „Důležitým faktorem pro zobrazení na předních pozicích je mít dobře optimalizované stránky pro vyhledavače (SEO).“

Graf: Top 10 SEO na heslo dovolená (zdroj: Performics)

Top 10 SEO na heslo dovolená

Graf: Top 10 SEO na slovo zájezdy (zdroj: Performics)

Top 10 SEO na slovo zájezdy

Graf: Top 10 SEO na heslo last minute (zdroj: Performics)

Top 10 SEO na heslo last minute

Graf: Top 5 SEM na heslo dovolená (zdroj: Performics)

Top 5 SEM na heslo dovolená

Graf: Top 5 SEM na heslo zájezdy (zdroj: Performics)

Top 5 SEM na heslo zájezdy

Graf: Top 5 SEM na heslo last minute (zdroj: Performics)

Top 5 SEM na heslo last minute

Co je to Benchtools?
Benchtools je patentovaná technologie agentury Performics, která poskytuje podrobné analýzy k SEM a SEO a sleduje strategie klientů agentury a jejich konkurence v několika oblastech: jaké je pokrytí v zobrazování reklam, na jakých pozicích se inzeráty zobrazují, jaké reklamy a jak dlouho využívají klientovi konkurenti a na jaká klíčová slova inzerují klientovi konkurenti.
– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *