Marketing

České pivo 2014: Zlatopramen N·A i Hostan Hradní na prvních příčkách

Pivní značky z portfolia HEINEKENu se skvěle umístily v prestižní degustační soutěži České pivo 2014, jejíž výsledky byly ve středu večer vyhlášeny v Praze. Celkem získaly čtyři ocenění.

V kategorii nealkoholických piv získal první místo Zlatopramen N·A. Pivo Hostan Hradní, který se vaří pivovaru Starobrno, nenašel přemožitele v kategorii světlých ležáků, a proto mu patří také první příčka.

Do Brna putuje i stříbrná medaile pro Starobrno Tradiční (kategorie světlá výčepní piva). Toto řízné pivo je typické svou barvou, jemně hořkou chutí a sladovou vůní.

Starobrno Medium uspělo na třetím místě v kategorii 11 % světlých ležáků. Jedna z nejoblíbenějších značek starobrněnského pivovaru má lahodnou plnou jemně chmelovou chuť a dokonalý říz.

„Jsem pyšný na práci svých kolegů, právě díky jejich úsilí jsou totiž všechna naše piva tak kvalitní. Ocenění odborníků nás moc těší, ale pivo u nás vaříme především kvůli našim spokojeným konzumentům. Cenné kovy pro Starobrno, Hostan i Zlatopramen proto připisuji jim. Určitě je společně pořádně oslavíme!“ komentoval úspěch výrobní ředitel HEINEKENu Milan Schramm.

Prestižní degustační soutěž České pivo se konala už po čtrnácté. Každoročně ji vyhlašuje Český svaz pivovarů a sladoven. Letos se soutěžilo celkem v pěti kategoriích. Degustace jsou dvoukolové, což posiluje objektivitu hodnocení. Garantem soutěže je Výzkumný ústav pivovarský a sladařský. Jednotlivé pivovary do soutěže nezasílají vzorky, protože ty zástupci odborného garanta odebírají přímo ve výrobních závodech. Degustační komise za dohledu notáře posuzuje senzorické vlastnosti piva, v analytických laboratořích se provádějí kontroly původního extraktu kvůli ověření příslušnosti piva do přihlášené kategorie.

Čtěte také