Komunikace

Výrobci léků letos navýšili své reklamní rozpočty

Tuzemské firmy zaměřené na výrobu léčiv v roce 2011 razantně zvýšily nákup reklamy v ceníkových cenách. Podle monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere letos prozatím nejvíce investují firmy GlaxoSmithKline, Bayer a Novartis. Uvolnění rozpočtů se projevuje i v propagaci jednotlivých firemních značek. Na zviditelnění některých z nich padají dvojnásobné a vyšší částky než vloni. S mediatypy subjekty raději moc neexperimentují a své kampaně staví hlavně na televizní komunikaci.

Výrobci léků se v první polovině letošního roku rozhodli investovat do reklamy až o 18,75 % více než ve srovnatelném období roku 2010. Podle aktuálních dat monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere přesahuje celkový objem hrubých inzertních výdajů v segmentu „Léky“ 1,032 miliardy korun. V období od 1. 1. do 30. 6. 2010 tyto investice činily 869 milionů korun.

S výjimkou společností Reckitt Benckiser (Czech Republic) a Berlin-Chemie/A.Menarini Česka republika, které své reklamní rozpočty snížily, se zbylí zadavatelé umístění v top 10 rozhodli do reklamy investovat alespoň o polovinu více než vloni. Největší skok učinila společnost Novartis, která za reklamu utratila až o 86 % více prostředků než v prvních šesti měsících předchozího roku. Novartis se spolu s GlaxoSmithKline a Bayer umístily na prvních třech místech žebříčku.

Výrobci léků - reklama

Stejně jako v první polovině roku 2010 byly i letos nejvíce inzerované léky proti bolesti Ibalgin (44,7 mil. Kč) a Panadol (44,5 mil. Kč). Na třetí místo se však letos dostal, a to jen s malým odstupem, nosní sprej MUCONASAL. Do jeho propagace investoval zadavatel 44,1 mil. Kč, tedy více než dvojnásobek loňských výdajů. Podobného skoku se dočkal dle dat Admosphere i lék Espumisan, do něhož výrobce investoval téměř třikrát více.

Výrobci léků - reklama

Své reklamní kampaně staví zadavatelé ze segmentu „Léky“ zejména na televizní komunikaci. Do televize směřuje 89 a více procent jejich inzertních rozpočtů. Ostatní mediatypy slouží jenom jako doplněk.

Výrobci léků - reklama

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *