Komunikace

Investice do display reklamy v září 2011

V září 2011 se do internetové display reklamy investovalo více než 400 milionů korun v ceníkových cenách. Meziměsíčně došlo k nárůstu investic o 129,5 milionů korun (47,7 %). Největším zadavatelem v měsíci září byla společnost Tchibo, která nakoupila internetovou reklamu v hodnotě 12,7 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH.

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, se v září 2011 do online reklamy investovalo v ceníkových cenách celkem 400,87 milionu korun. Meziměsíčně se jedná o nárůst o 47,7 %. Meziročně výdaje vzrostly o 14,3 milionu korun (3,7 %).

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístila společnost Tchibo, která nakoupila internetový reklamní prostor v hodnotě 12,7 milionu korun. Internetovou reklamu v ceníkové hodnotě přes deset milionů zakoupil také Internet Mall (10,9 mil. Kč) a AAA Auto (10,6 mil. Kč).

Od 10. října je možné ve veřejných výstupech dohledat výkony i za mediazastupitele. Jsou zařazeny do stejného žebříčku jako výkony jednotlivých skupin médií, souhrnně je označujeme „Provozovatelé“. Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo více než 377 milionů korun v ceníkových cenách. S výjimkou Allegro AdMarket zaznamenaly nárůst investic všichni uvádění provozovatelé, někteří z nich i o více než 100 %.

AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

Top 10 provozovatelů– meziměsíční srovnání

Top 10 provozovatelů– meziměsíční srovnání

– red –

Čtěte také