Komunikace

Tuzemské časopisy v roce 2011 otiskly inzerci v hodnotě 7 miliard korun

Ceníková hodnota reklamního prostoru v časopisech se podle monitoringu společnosti Admosphere v roce 2011 vyšplhala na 6,99 miliardy korun. Proinzerovaná plocha přitom představovala 49 464 stran. Mezi časopisy se nezahrnují takzvané supplementy, tedy literární přílohy zpravodajských formátů.

Podle srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru jednotlivých titulů bez vlastní inzerce se na prvním místě žebříčku umístil týdeník Sedmička. Časopis poskytl inzerentům celkem 5 355 a tři čtvrtě strany v souhrnné hodnotě 306,7 milionů korun. Dále se na předních příčkách objevují lifestylové časopisy zaměřené na ženy. Vysoko nad čtvrt miliardy se vyhoupla ceníková hodnota reklamního prostoru titulu Žena a život, v průběhu roku 2011 zde inzerenti zaplnili plochu v rozsahu 960 stran v celkové ceníkové hodnotě 262,4 milionů korun. Reklamní prostor o 80 milionů nižší ceníkové hodnoty využil měsíčník Marianne (183 mil. Kč), následován je magazíny Elle (170 mil. Kč), Marie Claire (155 mil. Kč) a Glanc (151 mil. Kč).

Na sedmé příčce se umístil ekonomický titul Euro, u kterého Admosphere zmonitorovala loňskou souhrnnou ceníkovou hodnotu reklamního prostoru 144,6 milionů korun. V pořadí dalšími jsou týdeníky Reflex a Ekonom. První desítku pak uzavírá Nedělní Blesk, jenž je dle Unie vydavatelů veden jako časopis.

Časopisy jsou kategorizovány podle Unie vydavatelů, ceníkové hodnoty reklamního prostoru byly očištěny o vlastní inzerci, vklady, přílohy a supplementy.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *