Diskuse

Dvě nebo tři značky mobilních operátorů na českém trhu?

Od doby, co jsem napsal poslední téma do rubriky Diskuse (Značka Eurotel po prodeji), se na českém mobilním trhu udály velmi zajímavé věci. A ty stojí za to okomentovat.

Vodafone zakoupil českou ikonickou značku, Oskara. Co je na tom zajímavé? Pojďme se napřed podívat na pravděpodobnou „image“ těchto dvou operátorů.
Vodafone = lídr, sofistikace, moderní technologie, inovátor, průkopník, Big Brother. Oskar = rebel, vyzyvatel zajetých pořádků, nekonvenční přístup.

A nyní k Eurotelu. Vnímání značky Eurotel v Čechách nebude nepodobné globálnímu vnímání značky Vodafone. Jejich role byly podobné, lišil se však geografický záběr.

A pak je tu Orange. Nyní pod pantoflem France Telecom. Známe ale historii této značky, která začala v roce 1994 ve Velké Británii? Kdo ji zná, uvidí zde paralelu mezi touto značkou a značkou Oskar. Orange totiž na britský mobilní trh vstupoval jako poslední, čtvrtý. A aby uspěl, nemohl hrát podle zajetých pravidel hry. Musel být hodně jiný. Technologie a sofistikaci přenechal jiným a sám se zaměřil na jednoduchost, uživatelský komfort. A tuto percepci si drží dodnes. Orange = cca hodně velký Oskar.

A nyní nastává situace, kdy by se měly zkřížit dva páry v jádru odlišných identit. Vodafone a Oskar vs. Orange a Eurotel. První pár již své zásnuby ohlásil a netřeba si dělat iluze, kdo bude hrát po sňatku prim. Z rebela se stane sofistikovaný občan.

A teď k možným zásnubám Orange a Eurotel. Existuje ještě nějaká šance, že by nový majitel ve vzniklé džungli globálních a supersilných značek ponechal dosavadní českou značku Eurotel? Z Eurotelu by se tedy pravděpodobně stal Orange. A ze sofistikovaného občana by se stal globální nekonvenční občan.

Každá z původních českých značek by tedy skončila tam, kam původně nesměřovala. Dává to všechno smysl? Stávající zákazníci Oskara, kteří si jej pořídili pro to, jaký je, najednou dostanou za kamaráda sofistikovaného občana. Pravý opak toho, s kým chtěli kamarádit doposud. A zákazníci Eurotelu zase dostanou za kamaráda tak trochu nekonvenčního člověka.

Existuje však ještě jedna možnost, nad kterou si česká média zatím nedovolila příliš spekulovat. Vodafone zakoupí i Eurotel. Je to hypotéza z la-la landu nebo má reálný základ?

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!