banner_left
E-business

Vánoční dárky ve znamení internetových nákupů

Internetový srovnávač cen a zboží Srovname.cz provedl analýzu aktuálních statistik návštěvnosti, ze které vyplývá několik zajímavých trendů pro letošní nákupy vánočních dárků. Pod stromečkem letos spíš nečekejme iPad, elektronickou čtečku knih nebo novou 3D televizi jak se nám snaží prodejci vnutit. Češi nebudou utrácet tak vysoké částky za tyto drahé novinky spotřební elektroniky. Mnohem častěji se pod vánočním stromkem letos objeví kniha, drobný domácí spotřebič, poukázka na wellness pobyt či relaxaci a hlavním favoritem letošních vánoc bude pravděpodobně mobilní telefon a to zejména ten z kategorie tzv. chytrých telefonů s operačním systémem.

V říjnu i listopadu zaznamenal Srovname.cz zhruba dvojnásobné návštěvnosti oproti září. Internetové srovnávače cen a zboží jsou stále oblíbenějším pomocníkem při vánočních nákupech na internetu. „Drtivá většina internetových obchodů dosáhne shodného obratu za poslední 3 měsíce roku jako za zbylých 9 měsíců. V období říjen – prosinec nakoupí každý den přes srovnávače cen kolem 7 500 lidí a internetové obchody utrží denně více jak 36 miliónů korun. Za poslední čtvrtletí obchodníci utrží díky srovnávačům cen 3 miliardy korun,“ komentuje aktuální nárůst návštěvnosti ředitel projektu Srovname.cz David Folprecht.

Nejoblíbenější kategorií na Srovname.cz byly v listopadu mobilní telefony, které na prvním místě vystřídaly televizory. Mobilní telefon je tedy stále velice populární dárek pod stromeček, přičemž v této kategorii stále roste oblíbenost tzv. chytrých telefonů. V posledních týdnech také roste návštěvnost kategorie knihy, která je šestou nejnavštěvovanější kategorií na Srovname.cz za listopad. „Tento fakt potvrzuje, že kniha je u nás stále velmi oblíbený vánoční dárek a elektronické čtečky knih si u nás na svůj boom budou muset asi ještě počkat. Dost možná i proto, že není prakticky možné koupit česky psanou knížku v elektronickém vydání,“ doplňuje Folprecht.

Pokračuje letošní obliba hromadného nakupování a slevových serverů, přičemž nejvyhledávanější nabídky jsou z kategorií pobytů, jídla a relaxace. Avizovaný a tolik propagovaný vánoční trhák v podobě iPadu od firmy Apple se od svého oficiálního uvedení na český trh ve vyhledávání oproti předchozímu období zatím nijak významně neprosazuje. „Dá se z toho usuzovat, že ti, kteří si plánovali letos k vánocům iPad pořídit, nečekali na jeho oficiální zahájení prodeje v ČR a pořídili si jej sami v zahraničí,“ dodává David Folprecht. Také mediální a marketingový hit spotřební elektroniky v podobě 3D televizorů se zatím na zvýšeném počtu vyhledávání v této kategorii neobjevuje a podíl v posledních týdnech spíše stagnuje.

Roste dále obliba a návštěvnost v kategorii robotické vysavače, jejichž podíl na celkové návštěvnosti v kategorii vysavačů je už více než jedna třetina. Dá se tedy očekávat, že nový robotický vysavač se objeví pod nejedním stromkem českých domácností.

Na celkově páté místo v oblíbenosti se dostaly produkty z kategorie příprava jídla, jako jsou fritézy, roboty, mixéry, remosky, pánve atd. Nejoblíbenějšími produkty z této kategorie jsou fritézy a roboty.

-red-

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *