Plzeňský Prazdroj spouští novou kampaň k projektu na podporu pěstování českého sladovnického ječmene. Jejím cílem je upozornit na důležitost této zásadní suroviny pro české pivo. Ústřední postavou je novodobý hrdina JEČ-MAN
Pěstování ječmene v posledních dekádách ohrožuje klimatická změna. „Bez kvalitního ječmene by nebyl slad a tím pádem ani české pivo. Proto chceme zábavnou formou poukázat na jeho důležitost i problémy, kterým jeho pěstitelé čelí. Stvořili jsme slaměného superhrdinu, se kterým se lidé potkají v běžném životě i v digitálu. A spolu s ním budou moci dát najevo, že jim na českém pivu záleží,“ říká mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář.
Ochránce sladovnického ječmene, vyrobený ze slámy, již zahájil svou misi a lidé se s ním během ledna a února setkají po celém Česku. JEČ-MAN v životní velikosti se v těchto dnech objevil na čtyřech desítkách míst v Česku. „Spolu s námi bude na důležitost ječmene pro české pivo upozorňovat i pětice osobností. Ti vyslyšeli naši výzvu a ´oblékli´ každého JEČ-MANA do trika s „ječmenným“ designem, který sami navrhli. Vzniklo tak pět unikátních grafik,“ říká Marek Pražák ze Svengali Communications. Autory grafik jsou designér Maxim Velčovský, herečka Kristýna Leichtová, zpěvačka Jitka Boho, herec Marek Adamczyk a grafička Renáta Tšponová.
„Do konce února probíhá výzva pro veřejnost ‚Vyfoť se s JEČ-MANEM a dej vědět, že ti záleží na českém ječmenu‘. Lidé, kteří nám pošlou svou fotku se slaměným hrdinou, mohou vyhrát triko s unikátním designem podle svého výběru,“ dodává Marek Pražák.
Slaměné hrdiny mohou lidé potkat zejména v hospodách a restauracích celkem ve 21 městech po celém Česku, například v Praze, Brně, Plzni, Ostravě, Olomouci, Písku, Mostě nebo Přerově. Ale také v nákupních centrech v Praze na Chodově, Černém Mostě, Zličíně a v Pardubicích.