Obchod

ABSOLUT VODKA zaznamenala v loňském roce výrazný nárůst prodeje

Celkový prodej ABSOLUT VODKY od společnosti V&S Absolut Spirits vzrostl na světových trzích v roce 2004 na 76,1 miliónů litrů, což představuje 5% nárůst. Prodej ABSOLUT VODKY stoupá již nepřetržitě 9 let a je tak třetí nejlépe prodávanou mezinárodní značkou lihovin.

V České republice dosáhl v roce 2004 celkový prodej ABSOLUT VODKY 184 680 litrů. Prodej nově uvedené ABSOLUT VANILIA dosáhl v loňském roce až 17 370 litrů. „Uvedení ABSOLUT VANILIA na český trh v roce 2004 bylo velmi úspěšné a předčilo několikanásobně očekávání naší společnost,“ uvedla Světlana Hrochová, brand manažerka ABSOLUT pro Českou republiku a Slovensko. Na slovenském trhu dosáhl v uplynulém roce prodej ABSOLUT VODKY 110 840 litrů.

Ve Spojených státech, které představují pro ABSOLUT VODKU největší trh, se prodej zvýšil o 3,4 procenta na 41,8 mil. litrů. Při započtení bezcelního prodeje se v USA jednalo o zvýšení o 4 procenta na celých 45 mil. litrů. „Máme radost, že na americkém trhu dosáhla ABSOLUT VODKA ambiciózních cílů, které jsme si stanovili. Naše dceřiná společnost The Absolut Spirits Company společně s naším americkým partnerem Future Brands v maximální míře těží z pozice, kterou ABSOLUT VODKA na americkém trhu má,“ prohlásil Bengt Baron, generální ředitel V&S Absolut Spirits.

ABSOLUT VODKA míří do celého světa z výrobny v malém městečku Ahus. V loňském roce z ní bylo na světové trhy, vyjma amerického trhu, dodáno o 14 procent vodky více než v roce předchozím. V západní Evropě tento růst vděčí především trhům jako Německo a Velká Británie, kdežto ve střední a východní Evropě jsou hlavními trhy Polsko a Rusko. V oblasti Dálného východu představoval nárůst 56 procent. Díky pozoruhodnému vývoji v roce 2004 je nyní největším asijským trhem ABSOLUT VODKY Čína.

Společnost V&S Absolut Spirits stále postupuje kupředu a vyvíjí nové produkty. V roce 2004 byli na trh uvedeni tři noví členové rodiny ABSOLUT: super-prémiová vodka Level, vodka s příchutí malin ABSOLUT RASPBERRI, a tzv. „RTD“ (Ready To Drink) nápoj ABSOLUT CUT. Vodka Level byla představena v březnu 2004 v USA a ve Švédsku. Za prvních 10 měsíců na americkém trhu se ji prodalo 873 000 litrů. „Jedná se o vůbec nejvyšší objem, jakého kdy vodka kategorie super-prémium za první rok na americkém trhu dosáhla. Jsme na vodku Level hrdí a tyto výsledky splnily naše očekávání,“ podotkl Bengt Baron.

Malinová vodka ABSOLUT RASPBERRI byla uvedena na trhy v USA, Švédsku a dalších zemích a vedla si úspěšně, stejně tak jako míchaný nápoj ABSOLUT CUT uvedený na trh v Kanadě a ve Velké Británii. V České republice a na Slovensku se její uvedení plánuje na letošní rok, podobně jako v okolních evropských státech, jako např. v Německu či Polsku.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!