S nebývale velkou odezvou se v Ostravě setkalo otevření čtrnáctého hypermarketu Globus. „Otevřeli jsme za obrovského zájmu veřejnosti, během prvních 4 hodin po otevření u nás prošlo pokladnami více než 8.000 zákazníků,“ říká ředitel marketingu Boris Malý.
„Důvodem velkého zájmu zákazníků byly nejen akční ceny, které otevření tradičně provázejí, ale především skutečnost, že ostravští zákazníci mají s Globusem dobré zkušenosti z Opavy, kam řada z nich dosud jezdila nakupovat,“ vysvětluje ředitel ostravského Globusu René Hesoun. Před Globusem v Ostravě Plesné se zákazníci shromažďovali již před otevřením. „Nervozita ale nebyla na místě, zboží zlevněného v akci máme v dostatečném množství pro všechny naše zákazníky, a to až do skončení platnosti našeho letáku, tedy po celé následující dva týdny,“ dodává R. Hesoun.
V době rostoucí konkurence na maloobchodním trhu vyvolalo otevření nového hypermarketu velkou aktivitu i u ostravské konkurence. „Jednorázové cenové akce, u nichž konkurenti nemají zajištěný dostatek zboží pro všechny zájemce, nevnímáme jako ohrožení naší pozice. V dlouhodobém horizontu takové akce pověst obchodníků spíše poškozují,“ říká B. Malý ke krokům některých ostravských hypermarketů. „Díky reakcím na naši otevírací nabídku se ceny některých druhů zboží dostaly na nejnižší historickou hodnotu. Dokonce jsme u jednoho konkurenta zaznamenali slevu 50% na maso. Zájem zákazníků první víkend potvrdil, že se těmito nabídkami nenechali ovlivnit, spíše došlo k další deformaci cen na trhu.“
-red-















Follow

