Společnost Coca-Cola minulý rok zorganizovala ojedinělý celosvětový projekt, který za pomoci sociálních médií mapoval cestu třech „vyslanců štěstí“. Ti se během svých cest snažili zjistit, co dělá lidi šťastnými. Tři výherci – Němec, Belgičanka a Mexičan – procestovali 186 zemí, urazili 270 tisíc mil během 365 dní, a to vše v rámci projektu Expedice 206.
Jejich cesta byla také doplněna o účast na mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice, World Expo 2010 v Šanghaji a zimních olympijských hrách ve Vancouveru.
Projekt byl spuštěn 1. ledna 2010 v Madridu a tzv. „Happiness Ambassadors“ vyrazili vybavení moderní elektronikou na dobrodružnou cestu do původně plánovaných 206 zemí, ve kterých se nápoj prodává. Své cesty zaznamenávali na portálu Expedition 206.com a dále na webových stránkách, jako jsou Facebook, Twitter a YouTube. Statusy a videa informovaly o cestách a lidech, které účastníci expedice poznali. Návrat do Atlanty, odkud pocházel také koordinační tým celého projektu, byl 29. prosince 2010.
„Jsme rádi, že náš projekt byl úpěšný v různých zemích, protože byl vytvořen ze účelem většího zviditelnění značky,“ říká senior manažerka digitální komunikace společnosti Coca-Cola Anna Carelli.
Skutečnost, že trio navštívilo jen 186 zemí a ne plánovaných 206, způsobily problémy s bezpečností v Iráku a Afghánistánu. Dalšími komplikacemi byly logistika, víza, cestovní pasy anebo přírodní úkazy jako např. hurikán na Bermudských ostrovech. Podle slov Anny Carelli program překročil všechna očekávání. „Fakt, že roční výlet dokončili všichni tři ambasadoři, je velkým úspěchem,“ zažertovala manažerka.
-red-















Follow

