Reklama

Brno spustilo netradiční vánoční kampaň

Brno oficiálně spustilo kampaň propagující předvánoční kulturní a gastronomický program v centru města. Kampaň se od předchozích ročníků liší na první pohled, dominuje jí jednoduché logo a hravý vizuál. Modernizace a změn se dočkal také program a celkový způsob komunikace.

Výběrové řízení na vizuální ztvárnění letošní vánoční kampaně v Brně vyhrála agentura Etnetera Motion. „V zadání jsme požadovali moderní a odlehčenou vizuální komunikaci, která by nepopírala naše tradice, naopak poukazovala na to, co je pro Brno specifické,“ vysvětluje Jana Janulíková, ředitelka Turistického informačního centra města Brna, zadavatele výběrového řízení. Logem Brněnských Vánoc se tak stala poloviční vločka v černobílém provedení, tedy klasický motiv převedený do minimalistického a čistého designu.

Ústředním motivem Brněnských Vánoc, který se promítá do online i outdoorové komunikace, je pak vánoční stromek otočený vzhůru a zavěšený na červené mašli. „Tento motiv odkazuje k tradicím, tedy k době, kdy se stromky zavěšovaly ke stropu a zdobily se opravdu jen skromně. Otočení zároveň ale naznačuje odlišnost brněnských reálií v kontextu zbytku republiky. Vizuál je jednoduchý, čitelný a dobře použitelný v mnoha formách komunikace,“ vysvětluje Anna Francová, Account Manager agentury Etnetera Motion. Na oblíbené šarvátky mezi Prahou a Brnem pak v nadsázce poukazuje i hlavní claim kampaně: Pražské? Brněnské Vánoce.

brnenske_vanoce_2

S kampaní se lidé setkají na webu Brněnských Vánoc, na sociálních sítích i v ulicích města. V outdooru bude k vidění na městských výlepových místech, citylightech či v prostředcích hromadné dopravy. Organizátoři se letos rozhodli intenzivněji zaměřit na online kanály a celkové propojení komunikace, ke kterému bude například sloužit interaktivní platforma enplug s velkoplošnou obrazovkou na náměstí Svobody. Prvním krokem bylo spuštění nového, plně responsivního webu, které proběhlo 21. října. Po něm následovalo odstartování kampaně v médiích a na Facebooku, v plánu je dále také komunikace prostřednictvím Instagramu.

S modernizací stylu kampaně proběhly také změny v programu tradičních brněnských adventních trhů v centru města. Letos se celé ponesou v rytmu swingu a především bude na všech třech hlavních náměstích zaveden systém ekologických vratných obalů. „Naším cílem bylo posunout celou akci směrem k událostem pořádaným ve velkých městech našich západních sousedů. Věříme, že estetický i ekologický duch Brněnských Vánoc zafunguje a nám se do centra města podaří nalákat nejen Brňany, ale také návštěvníky z jiných měst a zahraniční turisty,“ uzavírá Janulíková.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *