Výzkum trhu

Ericsson přichází s deseti nejžhavějšími spotřebitelskými trendy pro rok 2014

Ericsson ConsumerLab sleduje nejžhavější spotřebitelské trendy pro rok 2014. Více než 15 let se Ericsson ConsumerLab zabývá průzkumem lidských hodnot, chování, způsoby využívání produktů a služeb v rámci informačních a komunikačních technologií. Ročně se Ericsson ConsumerLab osloví více než 100 000 jedinců z více než 40 zemí po celém světě.

10 nejdůležitější spotřebitelských trendů pro rok 2014:

1. Aplikace změní celou společnost – Aplikace jsou nyní pro uživatele smartphonů důležitější než to jaký typ telefonu mají. Lidé masivně požadují aplikace pro všechna odvětví, přes nakupování, péči o rodinu a blízké až po komunikaci s úřady.

2. Lidské tělo se stává novým heslem – 52 % uživatelů smartphonů deklaruje, že chce využívat biometrické otisky namísto hesla. 48 % z nich má zájem o snímání duhovky. Celkem 74 % respondentů deklaruje, že v roce 2014 budou biometrické smartphony hlavním proudem.

3. Kvantifikace nás samotných – Krevní tlak, puls, naše kroky, to jsou některé příklady toho, jak se stále více měříme pomocí mobilních zařízení. Celkem 40 % uživatelů smartphonů má zájem, aby telefon monitoroval všechny jejich biologické a fyzické procesy a pohyby.

4. Pokrytí internetem předpokládáme všude – Počet čárek na našem telefonu již nejsou důkazem pro dobré internetové pokrytí. Z výzkumu ConsumerLab vyplynulo, že nejhorší internetové pokrytí je v metru.

5. Smartphony pomáhají snižovat digitální propast – To, že je nyní smrtphone dostupný prakticky pro každého z nás znamená, že není již potřeba nákladných zařízení pro využívání internetových služeb. Celkem 51 % všech spotřebitelů uvádí, že jejich telefon je nejdůležitější technologií a pro mnohé se stává primárním k využívání internetu.

6. Výhody online převažují nad obavami – přesto, že 56 % všech uživatelů internetu je znepokojeno ohledně míry ochrany jejich soukromí, pouze 4 % z nich deklarují, že by internet v budoucnu používali méně. Místo toho uživatelé minimalizují riziko tím, že značně omezili uvádění svých osobních údajů.

7. Video na povel – přestože máme nyní podstatně širší výběr toho, co chceme sledovat, jsme stále více ovlivňováni ve své volbě našimi přáteli. 38 % respondentů tvrdí, že sleduje videoklipy doporučené jejich kamarády a přáteli.

8. Vidět na datové přenosy – Celkem 48 % spotřebitelů používá aplikace, aby lépe pochopili svou spotřebu dat. Zatímco 41 % chce vědět, kolik dat spotřebují, 33 % se chce ujistit, že data byla účtována správně.

9. Čidla všude – Čidla se stávají součástí našeho každodenního života. 60 % respondentů věří, že do roku 2016 budou čidla obsažena všude od zdravotnictví, přes veřejnou dopravu, auta, domovy i naše pracoviště.

10. Spustit, zastavit a po chvíli pokračovat jinde – Spotřebitelé neustále mění svá zařízení a místa odkud sledují jeden obsah.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *