Obchod

Pivovary Staropramen mají za sebou další úspěšný rok

Pivovary Staropramen i loni pokračovaly ve své inovační strategii, v rámci které společnost hledá nové příležitosti a každoročně přináší spotřebitelům řadu novinek. Výsledkem je další výrazný růst prodejů. Firma prodala v Česku a zahraničí (bez započtení licenční výroby) 3,14 miliónů hektolitrů. Je to o 4 % více než v roce předchozím. Prodeje jí tak meziročně vzrostly o 106 tisíc hektolitrů, což Pivovary Staropramen řadí k lídrům růstu mezi českými pivovary.

„Naší dlouhodobou vizí je stát se nejinovativnější pivovarnickou firmou v Česku. Využítí nových příležitostí na tradičním trhu a posilování pozice v segmentu beermixů byly hlavními motory našeho loňského úspěch. Díky tomu jsme na stagnujícím trhu zopakovali dobrý výsledek z roku 2011 a v loňském roce jsme opět vykázali růst prodejů,“ říká k prodejním výsledkům Zbyněk Kovář, generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen.

Domácí trh
Hlavním generátorem růstu byl pro společnost domácí trh. Celkově na něm Pivovary Staropramen vzrostly o 5 %. Dařilo se jak Staropramenu s 9 % nárůstem, tak Braníku, který díky 6% růstu překročil hranici 1 milionu prodaných hektolitrů. Obě tradiční české značky tak posílily svou pozici u nás. Jako klíčovou se pro růst na českém trhu ukázala strategie oslovování tradičních pivařů v kombinaci s inovacemi určenými pro nové spotřebitele.

V segmentu beermixů, který Staropramen v květnu roku 2011 úspěšně otevřel uvedením Cool Lemonu na trh, se společnosti podařilo výrazně zvýšit prodeje a udržet si tak vedoucí pozici s 50 % podílem na trhu. Jako zásadní se pro tento výsledek ukázala sázka na druhou příchuť Cool Grep. Ta předčila očekávání firmy a v prodejích se dotáhla na svého předchůdce Cool Lemon. V tuto chvíli tak má Staropramen na trhu nejsilnější značku beermixu i dvě nejoblíbenější příchutě.

V hospodách a restauracích se velmi dařilo Staropramenu Nefiltrovanému, jehož prodeje se meziročně zdvojnásobily. Rostoucí oblibu tohoto piva potvrdilo získání prestižního ocenění v soutěži Volba spotřebitelů 2012 v kategorii piva. K vývoji v tomto segmentu pak Zbyněk Kovář dodává: „Lidé díky změnám v životním stylu a ekonomickému vývoji snižujícímu jejich disponibilní příjem omezují návštěvy hospod a restaurací a přesouvají svůj nákup piva do obchodů. Prodeje v segmentu gastronomie tak čelí největšímu tlaku nejen pro nás, ale celé pivovarské odvětví. Musíme proto přinášet novinky také našim zákazníkům z oblasti gastromie, abychom společně toto náročné období zvládli. Staropramen Nefiltrovaný je jedním z úspěšných příkladů této spolupráce.“

Prodeje v zahraničí
Také v zahraničí se Staropramenu prodalo více. Celkový nárůst licenční výroby a exportu firmy činí více než 1 %. Staropramen, který dlouhodobě patří k nejprodávanějším českým pivům v zahraničí, loni našel největší odbyt na Ukrajině, Rusku, Slovensku, Velké Británii, Švédsku, Německu, Chorvatsku, Srbsku a Bulharsku. Nově pivovar za Smíchova vyvezl pivo do Argentiny a Moldávie. Staropramen lze nyní ochutnat ve více než 35 zemích světa.

-red-

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *