banner_left
banner_right
Internet

Alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 59 % mladých lidí do 30 let

Alespoň jednou za měsíc nakupuje v e-shopech téměř polovina internetových uživatelů. Nejvíce si nákupy online oblíbili internetoví uživatelé z Prahy, nejméně potom uživatelé z Libereckého kraje. Vyplývá to z průzkumu nákupního rádce Heureka.cz, který provedl ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research.

Téměř polovina Čechů aktivních na internetu nakupuje v e-shopech alespoň jednou měsíčně. „Ženy nakupují na internetu častěji. Alespoň jednou za měsíc nakupuje online 51 % žen a 44 % mužů,“ vysvětluje Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Nejčastěji nakupují obyvatelé Prahy, podobně často pak nakupují v e-shopech internetoví uživatelé ze Středočeského (53 %) a Jihomoravského kraje (49 %). Naopak nejméně často se nakupuje v Libereckém a Pardubickém kraji, ve kterém uskuteční online nákup alespoň jednou měsíčně 41 % obyvatel.

Internetoví uživatelé z Prahy nakupují nejen nejčastěji, ale také nechávají za nákupy v e-shopech ročně nejvíce peněz. „Celá čtvrtina Pražanů ročně utratí na internetu více než 20 000 korun. Nejméně utratí při online nákupech uživatelé z kraje Zlínského, kde za internetové nákupy utratí ročně 20 000 Kč ani ne celá jedna desetina,” uvádí Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Ve frekvenci nákupů jsou nejaktivnější mladí lidé. „Alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 59 % mladých lidí do 30 let. Nakupují však zboží za nižší výslednou sumu za celý nákup. Nejvíce peněz, přes dvacet tisíc, totiž ročně na internetu utratí lidé mezi 30 a 40 lety,“ doplňuje Kamil Demuth.

-red-

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *