Výzkum trhu

Spontánní znalost značek – boty

V omnibusovém šetření GfK Praha v souboru 1 092 náhodně vybraných respondentů na území celé ČR ve veku 15 – 79 let (realizovaném ve dnech 29. srpna – 08. září 2003) byla opět zjišťována spontánní znalost značek ve vybraných sortimentech.

Letos se pořadí nejznámějších značek bot výrazně nezměnilo. I nadále „vévodí“ dvě značky – tradiční Baťa se 70,8 % dotázaných a Adidas s 63,2 % znalosti. Konkurenční značku Nike jmenovalo 39,1 % respondentů. Přes 30 % se „vyhouply“ ještě Puma (38,0 %) a Botas (30,0 %), pres 20 % pak pouze Svit (23,1 %).

Znalost značky Baťa stoupa se vzrůstajícím věkem respondenta. Narozdíl od značky Baťa jsou značky Adidas, Nike a Puma výrazně známější mezi mladšími respondenty (do 29 let). Zatímco u značek, reprezentujících ve značné míře sportovní obuv (Adidas, Nike, Puma, Hightec, Filla, Sprandy), vyjadřovali vyšší znalost hlavně muži, u tradičních a méně tradičních značek to byly spíše ženy. Celkem se ve výzkumu objevilo 79 značek.

Graf:
Boty 09/2003

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!